رئیس‌جمهور آمریکا شماری از شهروندان حامی حزب جمهوری‌خواه که از او حمایت نمی‌کنند را «احمق» خطاب کرده است.

ترامپ: کسانی که به من رأی ندهند «احمق» هستند

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه آن دسته از شهروندان آمریکا که هوادار حزب جمهوری‌خواه هستند و در انتخابات ریاست‌جمهوری از او حمایت نمی‌کنند را «احمق» خطاب کرده است.

در حالی که ایالت‌های آمریکا پس از انتشار اخباری درباره شیوع دوباره وروس کرونا طرح‌های خودشان برای بازگشایی کسب و کارها را معلق کرده‌اند، ترامپ صبح دوشنبه (به وقت آمریکا) ترجیح داد در توئیترش به مسائلی که برای کارزار انتخاباتی‌اش مهم هستند بپردازند.

رئیس‌جمهور آمریکا بدون اشاره به اینکه منظورش کدام نظرسنجی است مدعی شد که 95 درصد از شهروندان حامی حزب جمهوری‌خواه از او حمایت می‌کنند.

او نوشت: «میزان رضایت از رئیس‌جمهور ترامپ در حزب جمهوری‌خواه ۹۵ درصد است. تصور می‌کنم ۵ درصد باقی، یا آنهایی هستند که اسمشان را جمهوری‌خواه گذاشته‌اند یا احمق‌هایی هستند که داشتن قضات و دیوان عالی فوق‌العاده، ارتش جدید و قدرتمند، امنیت دوبرابری، کاهش عظیم مقررات اداری و خیلی چیزهای دیگر برایشان مهم نیست!»

اظهارات عصبانی ترامپ در شرایطی مطرح شده که او اخیراً در پرتو عملکرد ضعیفش در نظرسنجی‌ها به احتمال باختش در انتخابات ماه نوامبر اذعان کرده و گفته ممکن است رقیبش، «جو بایدن» در این رأی‌گیری به پیروزی برسد.

ترامپ اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» گفته ممکن است بایدن «رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود چون بعضی‌ها من را دوست ندارند.»

این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح‌شده که نتایج نظرسنجی‌های متعدد، او را عقب‌تر از رقیب انتخاباتی‌اش نشان می‌دهند. تازه‌ترین نظرسنجی که توسط نیویورک‌تایمز منتشرشده اختلاف او با بایدن را ۱۴ درصد نشان می‌دهند.

ترامپ درباره جو بایدن گفت: «او اصلاً حرف نمی‌زند. هیچ‌کس حرف‌هایش را نمی‌شنود. وقتی صحبت می‌کند نمی‌تواند ۲ تا جمله کنار هم بچیند. من نمی‌خواهم خوب یا غیرخوب باشم، درست است؟»

وی اضافه کرد: «منظورم این است که این آدم بلد نیست حرف بزند. بعد ممکن است رئیس‌جمهورتان شود، چون بعضی‌ها مرا دوست ندارند. تنها کاری که من می‌کنم این است که وظیفه‌ام را انجام می‌دهم.»

برخی از کارشناسان با توجه به شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تظاهرات‌ها در شمار زیادی از شهرهای این کشور احتمال شکست ترامپ در انتخابات را بعید نمی‌دانند.

جو بایدن ساعاتی قبل‌تر از پاسخ دولت ترامپ به ویروس کرونا انتقاد کرده و گفته بود که او در سراسر این بحران «همانند یک کودک» رفتار کرده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی که چند روز پیش منتشر شد نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد از شهروندان آمریکایی از نحوه مدیریت ترامپ ناراضی هستند.

این نظرسنجی که توسط شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز و مرکز IPsos‌ انجام و نتایج آن روز یکشنبه منتشر شده، نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از مردم آمریکا مخالف نحوه مقابله دونالد ترامپ با همه‌گیری ویروس کرونا بوده‌اند.

با وجود این، نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا به خصوص بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به شدت با تردید همراه شده‌اند.

در آن انتخابات، به ندرت در نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی ترامپ در برابر «هیلاری کلینتون» مطرح‌ می‌شد اما در نهایت او توانست به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا ساکن کاخ سفید شود.

بعضی از نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند هواداران حزب جمهوری‌خواه ترامپ را برای رأی دادن ترجیح می‌دهند، با این وجود میزان حمایت از او ۹۵ درصد (که ترامپ در توئیت فوق به آن اشاره کرده) نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها