سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: جمعیت زیرپوشش حوزه بهداشتی درمانی این شهرستان حدود ۱۸۵ هزار نفر است که ۳۰ هزار و ۷۸۰ نفر آنان به‌ عنوان جمعیت پرخطر شناسایی و از نظر کرونا غربالگری شده‌اند.

۳۰ هزار نفر از جمعیت پرخطر قوچان غربالگری کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، داوود خوش شکن اظهار کرد: این تعداد شامل افراد دارای بیماری دیابت، پرفشاری خون، چاقی مفرط و زنان باردار و سالمندان هستند که بیشتر در معرض بیماری‌های مختلف همچون کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به غربالگری‌های مختلف ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان یعنی ۱۷۹ هزار و ۹۹۷ نفر از طریق سامانه‌های الکترونیک غربالگری شدند که ۲ هزار و ۷۶۷ نفر مشکوک به بیماری حاد تنفسی شناسایی شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: به ‌منظور پیشگیری و مقابله با کرونا تاکنون بیش از ۴۰ جلسه با مصوبات مختلف در این شهرستان برگزار و دستورالعمل‌های ویژه گروه‌های مختلف ابلاغ‌ شده است.

وی با اشاره به آموزش بیش از ۵۰ هزار نفر به ‌صورت چهره به چهره در این شهرستان به ‌منظور آگاهی و پیشگیری از کرونا افزود: یکی از اقدامات مهم در قوچان ضدعفونی کردن معابر شهری، روستایی، اماکن عمومی و ادارات بود که تاکنون ۶ نوبت انجام‌ شده و مناطق آلوده نیز ۲۰ نوبت ضدعفونی شده‌اند.

خوش شکن ادامه داد: تاکنون ۳۰ هزار ماسک ویژه، ۲۰۰ هزار ماسک معمولی، ۴۰۰ هزار جفت دستکش، ۳۰ هزار دست لباس محافظت پرستاری و بیش از ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط وزارت بهداشت به این شهرستان ارسال ‌شده است.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها