گیلان- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: نوبت دهی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز "سه شنبه" در این استان آغاز شده است.

نوبت دهی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آموزش و پرورش گیلان، رقیه کریمی افزود: مدیران مدارس ابتدایی گیلان باید از امروز "سه شنبه" به سایت سنجش سلامت جسمانی مراجعه و فرآیند نوبت گیری را انجام دهند.

وی اظهار داشت: والدین نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز باید با مراجعه به مدرسه محل ثبت‌ نام فرزند خود که پیش از این نام نویسی موقت را انجام داده اند مراجعه و از تاریخ تحت پوشش قراردادن نوآموز خود در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و مدارک مورد نیاز مطلع شوند.  

وی با بیان اینکه ۳۰ پایگاه ثابت و هشت پایگاه سیار برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این طرح از ۲۱ تیر آغاز می شود ضمن اینکه با توجه به شرایط موجود بیماری کرونا نوآموزان در فاصله ۳۰ دقیقه ای مورد سنجش قرار می گیرد.

کریمی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اظهار داشت: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌ توانند برای نام نویسی به مدارس مراجعه کنند،  نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌ شود.

برچسب‌ها