معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: شیعیان افغانستان از اصیل ترین پیروان اهل بیت(ع) و مکتب امام خمینی(ه) به شمار می روند.

شیعیان افغانستان از اصیل ترین پیروان اهل بیت(ع) هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادینژاد در حاشیه مراسم باشکوه تشییع شهید نسیم افغانی که با حضور تعدادی از خانواده شهدای افغانستان و خادمان بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: شیعیان افغانستان از اصیل ترین، باوفاترین و متعهدترین پیروان اهل بیت(ع) به شمار می روند این عزیزان اولین نفراتی بودند که قبل از انقلاب به نهضت امام خمینی(ره) گرویدند.

وی ادامه داد: تشییع امروز شهید نسیم افغانی در ایران بیانگر هم آرمانی و همبستگی و ارتباطات بسیار ارزشمند و موثری است که بین ایران اسلامی و شیعیان افغانستان وجود دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برادران افغانستانی در روند پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی حضور پررنگ، موثر و ارزشمند داشتند و هم اکنون نیز این عزیزان در لشگر فاطمیون در راستای صیانت و دفاع از حرم اهل بیت(ع) در خط مقدم جنگ با کوردلان و دشمنان اسلام ناب محمدی هستند.

وی گفت: امروز نیز در حرم مطهر امام رضا(ع) شاهد تشییع و وداع باشکوه شهید نسیم افغانی هستیم این شهید عزیز یکی از دستآوردهای مکتب اهل بیت(ع) و شاگردان امام راحل(ره) به شمار می رود.

گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: پیکر شهید نسیم افغانی یادآور همدلی و برادری برادران افغانستانی با رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: پیکر این شهید عزیز هم‌اکنون به همه ملت شریف ایران درس میثاق و صیانت از آرمان‌های انقلاب را می‌آموزد تا در هر پست و مقامی که هستیم مدیون خون شهدا و جان‌فشانی رزمندگان نشویم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها