مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ارائه ۳۰۰ طرح و ایده پژوهشی از سوی محققان و متخصصان با موضوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا به این دانشگاه گفت: ۲۵۰ طرح از این تعداد به تائید استادان ذی‌ربط رسیده و اجرایی شده‌ است.

۲۵۰ طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب‌دا، دکتر سعید اسلامی اظهار کرد: انجام پژوهش، مقررات و چارچوب‌های خاص خود را دارد و فرد ایده دهنده در جهت پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری‌های مختلف همچون کرونا طرح‌های خود را ارائه می‌دهد و برخی از آن‌ها پس از بررسی لازم از سوی متخصصان و اعضای هیأت علمی و تائید نهایی از سوی کمیته اخلاق و شورای پژوهشی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه افرادی که طرح و ایده‌ای با موضوع کووید ۱۹ یا سایر موضوعات دارند می‌توانند طرح خود را به‌صورت حضوری و مکتوب یا از طریق ایمیل به آدرس ramresearch@mums.ac.ir به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل دهند افزود: در این مرحله تنها ارائه طرح و ایده مکتوب کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: طراحان در صورت نیاز، دعوت حضوری می‌شوند تا شواهد و نتایج علمی و عملی مؤثر و ثمربخش طرح و ایده خود را بیان کنند و در مرحله بعد این افراد به اعضای هیأت علمی و کارکنان مربوطه معرفی می‌شوند تا طرح و ایده به یک پروژه پژوهشی تبدیل شود و پس از طی مراحل و تائید کمیته اخلاق به مرحله اجرا درآید.

اسلامی یادآور شد: تأکید بسیار بر ارزیابی دقیق کیفیت طرح‌ها داشته‌ایم و معتقدیم که تعداد کمتر اما باکیفیت بهتر، مهم‌تر از طرح‌ و ایده بسیار باکیفیت کمتر است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در طرح و ایده ارائه‌شده باید به موضوعات امنیت، اخلاق، حقوق و سلامت توجه شود، ابراز کرد: برخی از طرح‌ها با توجه به حساسیتی که دارند در گام نخست روی حیوان اجرا می‌شود و اگر ثمربخش بود روی انسان اجرا می‌گردد اما برخی دیگر از طرحها و ایده‌های پیشگیری، دارویی و درمانی به جهت آنکه از قطعیت بیشتری در فرضیات و اثربخشی برخوردار هستند پس از اخذ رضایت آگاهانه روی انسان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها