خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر عدم رعایت مسائل اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی به همین صورت باشد، احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد.

احتمال بازگشت محدودیت های کرونایی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید ‌احمد هاشمی اظهار داشت: متاسفانه درجه اهمیت مردم نسبت به این ویروس به‌شدت کاسته شده و بسیاری این ویروس را تمام شده می‌دانند در حالی که این‌گونه نیست.

وی بیان کرد: شیوع کرونا در خراسان شمالی وضعیت باثباتی ندارد و نمی‌توانیم نتیجه قطعی درباره شیوع بیماری در استان اعلام کنیم.

هاشمی تصریح کرد: متاسفانه مردم به مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر اهمیت می‌دهند و در مراکز تجمعی نظیر مراکز تعویض پلاک، تالارهای عروسی و مراسمات عزا شاهد حضور گسترده مردم هستیم که این موضوع واقعاً خطرناک است.

وی ادامه داد: در تالارهای عروسی فقط باید ۵۰ درصد ظرفیت مکان مورد استفاده قرار گیرد همچنین استفاده از ماسک در اجتماعات و مکان‌های سربسته یک الزام اولویت‌دار است که مردم باید این موضوع را به جدیت دنبال کنند.

هاشمی اذعان کرد: اگر وضع به‌همین منوال باشد و با توجه به تغییر مکرر وضعیت شهرهای استان از زرد به قرمز و بالعکس، شاید در هفته‌های آتی مجبور شویم برخی از محدودیت‌ها را دوباره بازگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته بسیاری از مراجعین و مواردی که تست آن‌ها مثبت بود، هیچ علامتی نداشتند و این نشان‌دهنده مرموز بودن این ویروس خطرناک است.

برچسب‌ها