ثبت‌نام دوره‌های مجازی برخط (آنلاین) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه‌ «کودکان» آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام دوره‌های مجازی برخط کانون پرورش فکری ویژه‌ «کودکان»

قدس آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دوره‌ها که به صورت برخط (حضور هم‌زمان استاد و هنرجو در کارگاه‌های مجازی) در ۱۲ رشته از ۱۵ تیر آغاز می‌شود، فرصتی برای کودکان است تا با شناخت علایق خود از حوزه‌های مختلف، تمرینی برای آینده داشته باشند و در نوجوانی بتوانند دست به انتخاب‌های سرنوشت‌ساز بزنند.

بر این اساس، کارگاه‌های انیمیشن، نقاشی، نجوم، عروسک‌سازی، نوشتن خلاق، خوش‌نویسی (با قلم)، خوش‌نویسی (تحریری)، پرورش تفکر (گام به گام تا اندیشه)، کلاژ، سفال، زیست‌شناسی و کاردستی، عنوان‌ دوره‌هایی است که خانواده‌ها می‌توانند با ثبت‌نام فرزندان‌شان در آن‌ها، کودکان  را به‌سمت روشن‌شدن علایق‌شان هدایت کنند.

کارگاه «انیمیشن» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز انتخاب دیگری برای کودکان است تا با پرورش خلاقیت‌های تصویری و تجسمی و عینیت بخشیدن به ایده‌های پویای خود در کنار کسب مهارت‌های نسبی در زمینه‌ متحرک‌سازی نخستین گام‌ها را در این حوزه بردارند. کارگاه انیمیشن از ۱۶ تیر در ۱۰ جلسه و در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

کودکان در کارگاه مجازی «نقاشی» کانون می‌آموزند تا با بهره‌گیری از نیروی‌ تفکر، تجسم و تخیل و با تکیه بر مهارت‌های دست و با استفاده از ابزار و وسایل، نقاشی را فرابگیرند. این کارگاه از ۱۸ تیر در روزهای چهارشنبه بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

در «کارگاه نجوم» کودک با منظومه شمسی و انواع کهکشان‌ها و ابزارهای رصدی و صور فلکی و همچنین با طبیعت زیبای آسمان شب و تفکر پیرامون مباحث شناختی عالم آشنا می‌شود و جایگاه خود را در پهنه وسیع کائنات می‌یابد. این کارگاه از ۱۶ تیر در روزهای دوشنبه بین ساعت ۱۱ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

بر همین اساس در کارگاه «عروسک‌سازی» کودکان می‌آموزند با استفاده از طراحی الگوی بدن و ساخت اسکلت، برش، دوخت و اتصالات به خلق اثر هنری بپردازند و با ایجاد قابلیت‌های حرکتی، عروسک‌ها را تبدیل به بازیگر تبدیل کنند. این کارگاه از ۱۶ تیر در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۳ برگزار می‌شود.

کارگاه «نوشتن خلاق» نیز کارگاهی است که در آن کودکان می‌آموزند با کمک مربی و از طریق شنیدن متون مناسب، مشاهدات، احساس و افکار خود را نوشته و از عمل نوشتن لذت ببرند. این کارگاه مجازی از ۲۱ تیر در هشت جلسه و در روزهای شنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۴ برگزار خواهد شد.

در میان کارگاه‌های مجازی ویژه کودکان دو کارگاه «خوش‌نویسی» با عنوان‌های «خوش‌نویسی با قلم» و «خوش‌نویسی تحریری» در نظر گرفته شده تا از طریق آن کودک با مهارت و فن زیبانویسی حروف بر اساس قالب‌های تعریف شده آشنا و با توجه به تناسب، هماهنگی و هم‌نشینی حروف الفبا خوش‌نویسی کند. این کارگاه‌ها از ۲۱ تیر در هشت جلسه مجزا و در روزهای شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

کارگاه «پرورش فکر» (گام به گام تا اندیشه) با روش‌های متنوع و موثر، فرصتی را فراهم می‌کند تا کودکان بتوانند در کنار هم گفت‌وگو و اندیشیدن را تمرین کنند. در این وضعیت است که می‌توان به رشد و پرورش تفکر انتقادی، تفکر اخلاقی، تفکر مراقبتی و تفکر خلاق کودکان امیدوار شد. این کارگاه از ۱۵ تیر در ۱۰ جلسه و در روزهای یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۴ برگزار خواهد شد.

بر همین اساس در کارگاه مجازی «کلاژ» ویژه‌ کودکان، برنامه‌ریزی شده تا کودکان مهارت استفاده از مواد مختلف، ترکیب‌بندی و سبک‌های مختلف هنری را کسب کنند و با آثار هنرمندان آشنا شوند و در گام بعدی به خلق آثار خلاق و زیبا بپردازند. این کارگاه از ۲۱ تیر در هشت جلسه و در روزهای شنبه از ساعت ۱۱ تا برگزار می‌شود.

کارگاه «سفال» نیز کارگاهی است که در آن، کودک، با توجه به موضوع و تکنیک انتخابی به ساخت ظروف، اشکال و اشیاء گِلی با دست می‌پردازد. این کارگاه از ۱۷ تیر در ۱۰ جلسه و در روزهای ‌سه‌شنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۴ برگزار می‌شود.

کودکان با حضور در کارگاه «زیست‌شناسی» مرکز مجازی کانون، با مباحث زیست‌شناسی، آزمایش‌ها و فیلم‌های علمی آشنا شده و مهارت‌های تحقیق و پژوهش برای مباحث پیشرفته‌تر را کسب می‌کند. دوره‌ای که از ۱۷ تیر آغاز و در ۱۰ جلسه طی روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۴ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

در دوره «کاردستی» کودکان با بهره‌گیری از نیروی‌ تفکر، تجسم و تخیل و با تکیه بر مهارت‌های دست و با استفاده از ابزار و وسایل به ساخت و خلق اثر می‌پردازند. دوره‌ای که از ۱۵ تیر در ۱۰ جلسه و در روزهای یک‌شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها می‌توانند به پایگاه مرکز مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با  نشانی kpf.ir مراجعه کنند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها