سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر بر مخالفت کشورش با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین: مخالف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستیم

قدس آنلاین: «جائو لی جیان» روز سه شنبه در کنفرانس خبری هفتگی در پکن در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: چین بر اساس توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی با تلاش های آمریکا برای فشار بر شورای امنیت برای تحریم تسلیحاتی ایران مخالف است.

او با تاکید بر مخالفت با هرگونه زورگویی آمریکا در شورای امنیت برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران افزود: توافقات مربوط به لغو این تحریم تسلیحاتی باید مورد پایبندی قرار گیرد و همه به مفاد آن پایبند باشند.

او ادامه داد: همه توافقات شورای امنیت از جمله لغو تحریم تسلیحاتی باید به طور موثر اجرا شود.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز سه‌شنبه به وقت محلی برای بررسی نهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره آخرین وضعیت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.
قرار است در این نشست، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم مشارکت داشته باشد.

مخالفت چین با شهرک سازی ها در کرانه باختری

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره موضع چین درخصوص الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی گفت:  «وانگ یی» وزیر خارجه چین در این باره در نشست شورای امنیت مواضع پکن را کاملا تشریح کرده و گفته است که اقدامات یکجانبه فقط تنش ها را افزایش می دهد و اعتماد متقابل را از بین می برد.

او گفت: شهرک سازی ها یک مساله اساسی نگران کننده در جریان مذاکرات است که به موضوع فلسطین گره خورده است.

جائو ادامه داد: این شهرک سازی ها بر اساس اعلام شورای امنیت کاملا ناقض قوانین بین المللی است و باید برای حل مساله سرزمین های اشغالی به توافقات ازجمله قطعنامه های سازمان ملل پایبند بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها