گیلان - رئیس پارک‌ علم و فناوری استان گیلان گفت: راه‌اندازی طرح جامع شهرک علم و فناوری گیلان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

راه‌اندازی طرح جامع شهرک علم و فناوری گیلان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین ، علی باستی در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گیلان اظهار داشت: پارک علم و فناوری گیلان به‌عنوان یکی از ارکان اکوسیستم فناوری استان است و ۸ مرکز رشد و ۳ مرکز نوآوری داریم و تلاش می‌کنیم تا هیچ مرکز رشدی بدون حمایت پارک علم و فناوری نماند و در حوزه‌های نانو و شیمی و سایر حوزه‌ها کار می‌کنیم.

رئیس پارک‌ علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ۳۵۲ شرکت فناور در گیلان داریم و درآمد حساب شده واحدهای فناور بیش از ۲۰ میلیارد تومان است گفت: پارک علم و فناوری گیلان مجری برگزاری پانزدهین نمایشگاه پژوهش در کشور است و در مقابله با کرونا نیز پیشرو بودیم که در این راستا شرکت‌های دانش بنیان گیلان بخشی از تجهیرات و اقلام بهداشتی را تامین کردند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری گیلان در سطح بین‌المللی به‌عنوان دبیرخانه دائمی شبکه کشورهای اسلامی شناخته شده است تصریح کرد: ۳۵ کشور اسلامی دارای پارک علم و فناوری هستند و سال گذشته قبل از شیوع کرونا در کشورهای همجوار حضور پیدا کردیم و برنامه‌هایی هم اجرا کردیم.

باستی با بیان اینکه در حوزه گزارش کافه بازار در حوزه رشد صنعت برنامه‌های موبایلی نیز استان گیلان از لحاظ سهم برنامه‌های تولید شده این صنعت در کشور مقام دوم دارد بیان کرد: بیشترین تعداد برنامه‌نویسان و فعالان عرصه مذکور را داریم و گیلان دومین استان پر متقاضی شرکت‌های دیحیتال‌ است که نشان می‌دهد گیلانی‌ها از فناوری روز استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها