گیلان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: نرخ تورم استان گیلان در خرداد امسال به ۲۶.۸ درصد رسید.

نرخ تورم خردادماه در گیلان به ۲۶.۸ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمانن مدیریت و برنامه ریزی گیلان، محمد علی‌محمدی  در تشریح نرخ تورم به ثبت رسیده کشور و استان گیلان در خرداد امسال اظهار داشت: نرخ تورم کشور و گیلان در خرداد به ترتیب ۲۷/۸ و ۲۶/۸ درصد رسید و گیلان در این ماه در بین ۳۱ استان، در رتبه بیست و یکم نرخ تورم کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان مشخص شدن قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب درکشور و استان در خرداد امسال را متذکر شد و عنوان کرد: آذربایجان غربی با ۲۴/۲ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و ایلام با نرخ تورم ۳۳ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور هستند.

محمدی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود ۴ استان مجاور استان گیلان، شامل استان‌های مازندران، قزوین، اردبیل و زنجان به ‌ترتیب دارای رتبه‌های دوازدهم، چهاردهم، نوزدهم و بیست و هشتم نرخ تورم در کشور هستند تصریح کرد: طبق همین اطلاعات استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم بالاترین نرخ تورم کشور است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم اقلامی شامل گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۷ درصد و گیلان برابر ۲۳/۹ درصد مورد محاسبه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات در سطح کشور و در استان گیلان هم در خرداد امسال به ترتیب ۲۸/۲ و ۲۸ درصد اعلام شد. 

برچسب‌ها