مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از افزایش ۳۵ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال جاری خبر داد.

تاکنون خرید تضمینی ۲۲۰۰ تن کلزا در شهرستان مشهد انجام شده است

به گزارش قدس آنلاین، امید طهماسبی‌زاده اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۵ درصدی برای کلزا با شرایط ۱۰ درصد رطوبت و ۲ درصد ناخالصی به قیمت ۴۶ هزار و ۲۰۰ریال تعیین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد اضافه کرد: برداشت کلزا در تاریخ ۲۵ خرداد سال جاری در سطح هزار و ۵۸۰ هکتار آغاز شده و تا کنون به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا به مراکز خرید تحویل داده شد و به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: برداشت هنوز ادامه دارد و امید است تا سقف تعیین شده کلزا به مراکز تحویل شود. طهماسبی‌زاده  افزود: امسال ۳ مرکز به عنوان مباشر در امر خرید تضمینی کلزا در شهرستان مشهد خرید تضمینی و تحویل گرفتن دسترنج کشاورزان را بر عهده خواهند داشت که شامل کارخانه پنبه پاک کنی و دانه‌های روغنی نیشابور، انبار کورده جاده سنتو پیچ ساغروان و انبار تعاونی روستایی آبمال در کیلومتر ۳۰ جاده سرخس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: نگرانی کلزا کاران از  پرداخت وجه به موقع است اما بنا به پیگیری‌های انجام شده مقرر شد با نظر مساعد در حال حاضر پس از اولین برداشت و تحویل به انبار ظرف مدت ۲۰ تا ۳۰ روز وجه پرداخت شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها