مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: سرویس‌دهی خطوط قطار شهری مشهد در آستانه ولادت امام رضا (ع) افزایش یافت.

سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در آستانه ولادت امام رضا (ع) افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  وحید مبین مقدم افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش درخواست سفر در شب میلاد امام رضا (ع)، سرویس‌دهی خطوط یکم و دوم قطارشهری مشهد امشب به مدت یک ساعت افزایش می‌یابد و این خطوط امشب تا ساعت ۲۳ سرویس‌دهی خواهند کرد.
وی ادامه داد: فردا که مصادف با سالروز ولادت امام رضا (ع) است نیز آغاز ساعت خدمات دهی خط یک و دو قطار شهری که پیش از این در روزهای تعطیل هفت صبح بود از ساعت ۶ آغاز می شود و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: این افزایش سرویس‌دهی به معنای تبلیغ برای استفاده از این ناوگان در شرایط فعلی نیست بلکه سعی می‌شود از این طریق از ازدحام جمعیت جلوگیری کنیم، لذا از شهروندان تقاضا می‌شود در طول روز جا به جایی خود را انجام دهند تا شاهد تراکم در ساعات شب نباشیم.
مبین مقدم افزود: شهروندان برای استفاده از ناوگان قطار شهری مشهد از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

فردا جمعه ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۸ هجری شمسی برابر با یازدهم ذی القعده ۱۴۴۱ هجری قمری سالروز ولادت با سعادت امام علی بن موسی الرضا(ع) است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره‌برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها