مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه روز سیزدهم تیرماه نیز همانند هفته گذشته در ۴۷ پایگاه از مجموع ۵۳ پایگاه این استان اقامه می‌شود.

برگزاری نماز جمعه ۱۳ تیر ماه در ۴۷ پایگاه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام محمد حسین ایزدی افزود: آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته به جز شهرهای مشهد، مُلک‌آباد، رضویه، تربت‌جام، نصرآباد و تایباد در بقیه شهرها و پایگاه‌های استان اقامه خواهد شد.

وی ادامه داد: با تایید مسوولان استانی در شهرهای دارای وضعیت‌های زرد و سفید از نظر شیوع بیماری کرونا،  امکان اقامه نماز جمعه میسر است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: تاکید شده است نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت ضوابط فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار ‌شود.

در پی شیوع بیماری کرونا نماز جمعه از نهم اسفند پارسال در پایگاه‌های خراسان رضوی به طور موقت تعطیل شد و در هیچ یک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد اما از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال با بهبود وضعیت مقابله با کرونا و اعلام شهرهای سفید از این نظر به تدریج برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان از سرگرفته شد.

بر اساس اعلام رسمی، تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۶۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۱۹ هزار و ۳۹۷ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

 ۶ میلیون و ۴۸  هزار و ۷۴۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۱۵۲ بیمار کرونا و ۱۳۰ هزار و ۷۹۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها