مدیر عامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک از تقدیر این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی از هشت مدافع سلامت دوران مقابله با بیماری کرونا در اختتامیه دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری «ماه هشتم» در تهران خبر داد.

کتابخانه و موزه ملی ملک از ۸ مدافع سلامت تقدیر می کند

به گزارش قدس آنلاین،  غلامرضا خواجه سروی ابراز کرد: آیین گرامی داشت ولادت حضرت رضا(ع) کتابخانه و موزه ملی ملک به سنت هر ساله این موقوفه یادگار حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران همراه با مراسم پایانی جشنواره ماه هشتم با رعایت تمهیدات بهداشتی، پنج شنبه ۱۲ تیر ۹۹ از ساعت ۱۸ در این موقوفه برگزار و از بستر مجازی پخش می شود.  
وی ادامه داد: این مؤسسه از هشت تن از کادر درمانی مبارزه با بیماری کرونا که در این فرآیند به بیماری مبتلا شده و بهبود یافته اند، به پاس کوشش های بزرگ آنان هم زمان با این مراسم تجلیل خواهد کرد.  
مدیر عامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: پاسداری از سلامت فردی و همگانی جامعه در دوران گسترش و فراگیری بیماری کرونا (Covid-۱۹) که جامعه ایران را درگیر کرد و آسیب‌ های جدی به سلامت فردی و همگانی جامعه رساند، مجاهدتی سترگ در گستره بهداشت و درمان همگانی جامعه به شمار می ‌آید.
خواجه سروی با تأکید بر اینکه این کار بزرگ میراثی گران ‌سنگ و ارزشمند در گستره طب و اخلاق پزشکی و پرستاری را از پس سده‌ ها و دهه‌ ها برای امروزیان به ارمغان آورده است، افزود: در قلمروی پاسداری از مواریث علمی و اخلاقی گستره پزشکی و درمان، آنچه امروز بدان می ‌بالیم، دستاورد همین کوشش ‌ها، نیک ‌اندیشی و راست ‌قامتی کوشندگان در گستره تاریخ بهداشت و درمان نوین این سرزمین است.  
وی تصریح کرد: این کوشش و ایثار آنجا اهمیت بیش ‌تر می ‌یابد که دریابیم ابتلای کادر درمانی به این بیماری جان عزیز آنان را نیز در خطر انداخت، اما این مسئله موجب نشد مجاهدت آنان با درنگ روبه ‌رو شود و فرآیند درمان دیگر بیماران و مبتلایان را تحت تأثیر قرار دهد.  
مدیر عامل این مؤسسه گفت: کوشش و نیک‌ اندیشی کادر درمانی کشور در پاسداری و درمان بیماران و مبتلایان بیماری کرونا (Covid-۱۹) در ماه‌ های گذشته که ابتلای پاره‌ ای از آنان را نیز در پی داشت، در تداوم سنتی دیرینه و پرافتخار است که کوشندگان طبابت و درمان این سرزمین، آن را همواره پاس می‌ داشته‌ اند.  
وی ادامه داد: این کوشش ‌ها نه تنها به سلامت پایدار مردمان این سرزمین می ‌افزاید، بلکه یادآور پیوستگی حرکت کاروان بزرگ‌ مردان و بزرگ ‌زنانی است که یاد نیک را در قلمروی اخلاق و ایثار می‌ جویند.
خواجه سروی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های آیین گرامی ‌داشت ولادت با سعادت امام رضا(ع) مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک می توان به سخنرانی محمد رجبی استاد دانشگاه و اجرای منقبت ‌خوانی و نقالی اشاره کرد.  
وی تأکید کرد: این آیین وقف نامه ای با توجه کامل به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور تعداد اندک مهمان برخلاف سال های گذشته و در فضای باز کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار خواهد شد.  
آیین گرامی داشت میلاد امام رضا(ع) از صفحه اینستاگرام کتابخانه و موزه ملی ملک (malek_museum_library)، تلویزیون تعاملی تیوا (tva.tv)، وب‌ سایت میراث دیجیتال (emiras.ir) و سرویس اشتراک ویدیوی آپارات (apparat.com) به صورت زنده(live) پخش خواهد شد.
 دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم به مناسبت دهه کرامت با برنامه‌ های متنوع در گستره‌ های کتابداری، موزه‌ داری و فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی از ۳ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۹ به همت مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با همکاری نهادهای مختلف کشور در حال برگزاری است.  
کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) قرار دارد. خدمات این موقوفه فرهنگی با توجه به بحران کرونا همچنان به ‌صورت غیرحضوری ارائه می‌ شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها