رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه گفتمان اصلاحات فرد محور نیست که اگر فردی برود و یا فردی بیاید اتفاق خاصی بیافتد، تاکید کرد: گفتمان اصلاحات ماندگار است و برای ماندگاری باید هوای نفس ، خودخواهی‌ها و خود بزرگ بینی‌ها را کنار گذاشت.

اولین اظهارات عارف بعد از استعفا از شورای عالی اصلاح طلبان

قدس آنلاین: روابط عمومی بنیاد امید، سخنان محمدرضا عارف در نشست مشترک انجمن اسلامی معلمان تهران و ری با مجمع نمایندگان تهران در مجلس دهم را منتشر کرده است. آنچه می خوانید بخش‌هایی از صحبت‌های رئیس فراکسیون امید مجلس دهم است:

*برخی بر اساس پیش داوری ها و تحلیل‌های اولیه خودشان بنا را بر ندیدن عملکرد فراکسیون امید گذاشتند و حتی زمانیکه کتابچه عملکرد این فراکسیون منتشر شد خواستند دستاوردهای این فراکسیون را نبینند.

* ویژگی جریان اصلاحات این است که قائم به هیچ فردی نیست. گفتمان اصلاحات فرد محور نیست که اگر فردی برود و یا فردی بیاید اتفاق خاصی بیافتد.گفتمان اصلاحات ماندگار است و برای ماندگاری باید هوای نفس ، خودخواهی ها  و خود بزرگ بینی ها را کنار گذاشت .

* شرط حضور جریان اصلاحات نباید صرفاً به پیروزی در عرصه انتخابات محدود شود.ما باید تلاشمان در چارچوب ارزشها نظام و ارزشهای گفتمانی و عبور از منافع جریانی به نفع منافع ملی و عبور از منافع حزبی و فردی به نفع منافع جریانی باشد و انتظارم از تشکلهای اصلاح طلب بویژه تشکل با سابقه انجمن اسلامی معلمان این است که در زمینه حفظ وحدت و انسجام جریان اصلاحات پیشگام باشند.

* در مجلس هفتم طرحی را در اواخر سال ۸۳ با ادعای عیدی مجلس به مردم تصویب کردند یعنی طرح تثبیت قیمت‌ها که بلایی که امروز بر سر اقتصاد کشور ما آمده است نشات گرفته از طرح تثبیت قیمت هاست.نتیجه این شد که رشد مثبت اقتصادی ۷ درصد سال ۸۴ به رشد منفی ۷ درصد  در دولت دهم رسید،تورم یک رقمی سال ۸۴ به رقم ۴۰ در سال ۹۱ رسید و عملاً نظام تک نرخی ارز متلاشی شد.

* به عنوان فردی که ۴  دهه در مسئولیتهای اجرایی و دانشگاهی بوده‌ام توصیه‌ام به نمایندگان مجلس یازدهم این است که با موضوعات شعاری برخورد نکنند. وقتی هنوز کمیسیون‌های مجلس شکل نگرفته است ولی نامه رؤسای این کمیسیون‌ها به رئیس جمهور منتشر می شود نشان از این دارد که برخوردهای شعاری و بدون توجه به واقعیات کشور صرفا ملاک عمل است و تجربه اینگونه برخوردها را در دولت‌های نهم و دهم دیدیم.

* بنا را بر تقابل با دولت قرار ندهید .دود تقابل با دولت به چشم مردم و نظام می رود.باید در شرایط سخت فعلی که کشور تحریم های ظالمانه را تحمل می کند با همراهی با دولت از این گردنه سخت عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها