معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی برای جهش تولید چغندرقند در این استان در جهت کاهش وابستگی به شکر گام برمی‌داریم.

کاهش وابستگی به شکر با جهش تولید چغندرقند در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی ساربان افزود: با تدبیر و حمایت دولت در تحقق شعار امسال، جهش تولید در تمامی زیرمجموعه‌های کشاورزی این استان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا افزایش تولید محصولاتی مانند چغندرقند که تولید نهایی آن موجب کاهش وابستگی به واردات فراورده‌های ناشی از آن می‌شود از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی  گفت: افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در این استان از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۱۶ هزار هکتار با فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم هدفگذاری شده است.

وی افزود: با افزایش حدود ۳۰ درصدی سطح زیر کشت، تولید چغندرقند از ۶۵۰ هزار تن در سال به ۸۸۰ هزار تن خواهد رسید.

ساربان با اشاره به تقویت و افزایش حمایت از توسعه و ترویج مکانیزاسیون در این استان نیز ادامه داد: پارسال ۲ هزار تراکتور و دنباله‌بند با پرداخت بیش از هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بین کشاورزان استان توزیع شد.

وی گفت: امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور و دنباله‌بند بین کشاورزان توزیع خواهد شد. 

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تامین و توزیع تراکتور و دنباله‌بندهایی مانند بذرکار، دستگاه خط، پهپاد سمپاشی و کمباین غلات، پنبه، چغندر و امثال آن در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها