نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اراده ای برای مدیریت بازار و بهبود معیشت مردم ندارد.

دولت اراده ای برای مدیریت بازار و بهبود معیشت مردم ندارد

محمد صفایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طرح سوال از رئیس جمهوربه دلیل مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و ضعف در مدیریت بازار در پنج محور  با امضای تعداد زیادی از نمایندگان  تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. 

وی تصریح کرد: اگرچه مواردی نظیر ناکارآمدی و تنبلی مدیران سهم به سزایی در ایجاد شرایط اقتصادی فعلی دارد اما تصور دیگری نیز وجود دارد و آن این است که دولت و شخص رئیس جمهور به صورت عمدی بازار و اقتصاد را رها کرده اند تا کشور به شرایطی نظیر برجام و گفتگو رضایت دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: شرایطی که در حال حاضر برمردم تحمیل شده است به طور کامل غیر طبیعی و به نوعی نشات گرفته از بی تدبیری در هفت سال گذشته است که برطرف کردن این مسائل و تبعات آن نیاز به زمان دارد.

صفایی ادامه داد: ظرفیت های بهبود شرایط اقتصادی فعلی در داخل کشور وجود دارد اما متاسفانه عزم و اراده ای از سوی دولت برای استفاده از آنها دیده نمی شود زیرا نگاه دولت از ابتدای فعالیت به بیرون از کشور بوده و  نگرش جهادی و اقتصاد مقاومتی جایگاهی در اصول مدیریتی دولت نداشته است.

وی افزود: همان طور که مجلس یازدهم از ابتدا عنوان کرده است اولویت را بر رفع و حل مسائل معیشتی مردم قرار داده و در این زمینه اقداماتی را نیز شروع کرده است که در هفته های پیش رو نتیجه آن مشخص خواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها