رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، تمامی بازی‌های سیاسی و توطئه‌هایی که علیه کشورش در مدیترانه شرقی صورت گرفته بود، نابود شده‌اند.

اردوغان: توطئه‌ها علیه ترکیه در مدیترانه شرقی را نابود کردیم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) طی سخنانی در مراسم افتتاحیه ۵۲ نیروگاه برق آبی در سراسر این کشور که از طریق ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرد، گفت: "تمامی بازی‌های سیاسی و توطئه‌ها علیه کشورمان را که در مدیترانه شرقی صورت گرفته بود، نابود کردیم".

وی همچنین با اشاره به اینکه ترکیه سال گذشته در تولید برق بر اساس منابع انرژی تجدیدپذیر رتبه دوم در اروپا را کسب کرد"، تاکید کرد: "در پنج ماه اول سال ۲۰۲۰ میزان تولید برق از منابع داخلی و تجدیدپذیر را به ۶۶ درصد افزایش دادیم".

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه "کشورش علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در دوران پاندمی کرونا، با سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه‌ها عزم خود را برای دستیابی به اهداف ۲۰۲۳ نشان داده است"، تصریح کرد: "اولین کارخانه تولید پنل خورشیدی یکپارچه ترکیه را در ماه اوت سال ‌جاری افتتاح می‌کنیم".

او در ادامه گفت: "کشور فاقد انرژی امکان ندارد از تمدن صحبت کند. در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد٬ سلامت٬ امنیت و دیپلماسی به پتانسیل‌های کشورمان اعتماد داریم".

وی همچنین درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال ترکیه افزود: "هدف اتحادیه اروپا با اعمال استاندارد دوگانه بین ترکیه و کشورهایی که مشکلات شفافیت دارند، آشکار است".

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها