محمدحسین درودی در واکنش به این پرسش که شنیده می‌شود برخی ویلاسازی‌های غیرمجاز توسط تعدادی از کارکنان دستگاه قضایی ایجاد شده است، عنوان کرد: دستگاه قضایی هیچ کجا ویلاسازی ندارد و اگر کارمندان دستگاه قضایی هم مالک این گونه ویلاها باشند، مانند دیگران با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دستگاه قضایی هیچ کجا ویلاسازی ندارد

 قدس آنلاین: محمدحسین درودی در واکنش به این پرسش که شنیده می‌شود برخی ویلاسازی‌های غیرمجاز توسط تعدادی از کارکنان دستگاه قضایی ایجاد شده است، عنوان کرد: دستگاه قضایی هیچ کجا ویلاسازی ندارد و اگر کارمندان دستگاه قضایی هم مالک این گونه ویلاها باشند، مانند دیگران با آن‌ها برخورد خواهد شد.

**دادستان مشهد: اعمال قانون یکسان برای کارمند دستگاه قضایی و مردم

چندی پیش اطلاعاتی به روزنامه‌قدس واصل شد که حکایت از آن داشت برخی ویلاسازی‌ها در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد توسط برخی افراد منتسب به دستگاه قضایی صورت گرفته است. این ماجرا در حالی بود که حتی برخی افراد شایعه کرده بودند که دستگاه قضایی با این ساخت وسازها هیچ برخوردی نمی‌کند و آن‌ها در حاشیه امن قرار دارند.

محمدحسین درودی، دادستان مشهد، در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار قدس که از وجود برخی باغ‌ویلاهای منتسب به دستگاه قضایی پرسید، برای شفاف‌سازی بیشتر در این‌باره گفت: شهروندان عزیز بدانند و بنده اعلام می‌کنم دستگاه قضایی استان به هیچ عنوان پروژه ویلاسازی ندارد.

دادستان مشهد ادامه داد: خوب امکان دارد برخی کارمندان دستگاه قضایی در هر پستی که باشند به صورت شخصی اقدام به خرید و یا ساخت باغ ویلا بکنند، این کار را شاید کارمندان اداره‌های دیگر هم بکنند، پس به هیچ عنوان نباید این اقدام‌ها را منتسب به دستگاه قضایی دانست.

وی بیان کرد: در این زمینه هم مطمئن باشید در صورت وقوع تخلف احتمالی با این افراد همانند دیگران یکسان برخورد خواهد شد و تفاوتی بین آن‌ها و دیگران برای ما وجود ندارد.

**مدیر جهاد کشاورزی مشهد: شرکت‌های تعاونی‌ نماد ادارات نیستند

از سوی دیگر مدیر جهاد کشاورزی مشهد هم که متولی برخورد با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به باغ‌ویلاست، در پاسخ به اینکه برخی شرکت‌های تعاونی‌ وجود دارند که با تغییر کاربری زمین‌ها برای اعضای خود باغ ویلا ساخته و اعمال قانون آن‌ها با اما و اگرهایی روبه‌روست، گفت: این گونه اقدام‌های خلاف قانون ارتباطی با دستگاه‌های دولتی نداشته و سهامداران که اعضای آن را کارکنان دولت تشکیل می‌دهند، اقدام به خرید، قطعه‌بندی و در برخی موارد تغییر کاربری اراضی نموده‌اند.

طهماسبی‌زاده عنوان کرد: این ماجرا امکان دارد برای نیروهای هر اداره‌ای اتفاق افتاده باشد، چنان که برخی پرونده‌ها در همین زمینه با همکاری قاطعانه دستگاه قضایی در دست بررسی است. در این زمینه هم مطمئن هستیم نهادهای نظارتی و مدیران دستگاه‌ها بدون پذیرفتن هر گونه توصیه و سفارش، نسبت به اعمال قانون بدون تبعیض اقدام خواهند کرد.

**شناسایی شرکت‌های تعاونی‌ متخلف

مدیر جهادکشاورزی مشهد تصریح کرد: در این زمینه چندین شرکت تعاونی وجود دارند که اقدام به تخلف کرده‌اند و اقدام قاطع قانونی در زمینه ساخت‌وسازها در آن مناطق هم صورت خواهد گرفت.

در گذشته با همراهی دادستانی مشهد چندین مورد تخریب بناهای تغییر کاربری داده شده صورت گرفت که این مسیر همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: جهت اطلاع باید عرض شود طبق هماهنگی صورت گرفته با دادستانی مرکز استان قرار بر این شده که در هفته آینده پرونده مجتمع‌هایی که برخی آن‌ها را منسوب به ادارات دولتی می‌کنند، جهت طرح در شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارائه و دیگر مراحل کار هم طی شود.

** باستی‌هیلز مشهد همچنان حاشیه‌دار

طهماسبی‌زاده در پاسخ به این ماجرا که گفته می‌شود در مجتمع معروف به باستی‌هیلز مشهد «اساطیر»، ۳۴ قطعه وجود داشته است که دادگاه فقط رأی به قلع و قمع ۱۹ ویلای لاکچری داده، تکلیف مابقی آن‌ها چه می‌شود، عنوان کرد: رأی صادره به طرفیت محکوم‌علیه در محاکم قضایی مرتبط با قطعاتی بوده که ادعای مالکیت آن را فرد محکوم داشته است. در همین زمینه مقام‌قضایی در شعبه بدوی با توجه به شکایت مطروحه صرفاً می‌توانسته نسبت به آن قطعات وارد رسیدگی شود و حکمی برای آن صادر نماید، لکن در مورد مابقی قطعات با توجه به مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و نظر رئیس کل دادگستری استان که ریاست این شورا را برعهده دارد، در این مورد هم امکان پیگیری و اعمال قلع و قمع آن قطعات وجود دارد.

اما با عنایت به اهمیت موضوع، مراتب در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح و به دادستان مشهد ارائه خواهد شد. در ادامه هم هر تصمیمی که شورا در این زمینه بگیرد، جهاد کشاورزی آن را با قاطعیت اجرا خواهد کرد.

برچسب‌ها