خراسان شمالی-معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان شمالی شبکه‌های کابل فاصله‌دار برای نخستین بار در خراسان شمالی اجرا شد.

شبکه کابل‌های فاصله‌دار اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازشرکت توزیع برق خراسان شمالی، علیخانی بابیان این‌که خراسان شمالی جزو استان‌های پیش رو در اجرای این شبکه‌هاست، در تشریح مزایای اجرای این طرح اظهار داشت: در این شبکه‌ها می‌توان بیش از یک تا چهار مدار را روی یک تیر برق انتقال داد.

وی ادامه داد: حداکثر شبکه‌ای که تا پیش‌ازاین روی یک تیر برق انتقال داده می‌شد، شبکه ۲ مداره بود ولی روی این شبکه ۴ مدار انتقال داده می‌شود.

به گفته وی، شبکه کابل‌های فاصله‌دار، حریم شبکه‌ها را کاهش می‌دهد و حداکثر فاصله بین فازها ۲۰ سانتی‌متر است و در این کابل‌ها از سیم روکش‌دار CCT استفاده‌شده است

علیخانی طول این شبکه را ۲ کیلومتر عنوان و ذکر کرد: این شبکه به طول ۲ کیلومتر در حال احداث است و بخش ۴ مداره آن به اتمام رسیده و بخش ۲ مداره آن نیز در حال اجراست.

وی گفت: اعتبار لازم برای اجرای این شبکه از محل اعتبارات داخلی شرکت توزیع برق استان تأمین می‌شود.

علیخانی هدف از اجرای این طرح را افزایش قابلیت اطمینان شبکه، تأمین برق مشترکین داخل شهر، رفع افت ولتاژ مشترکین و تأمین برق مجتمع در حال احداث عنوان کرد.

وی یادآور شد: در ادامه این طرح نیز قرار است اعتباری از محل استانداری تخصیص یابد تا مابقی شبکه تا مجتمع تجاری و تفریحی در حال ساخت در بجنورد احداث شود.

برچسب‌ها