فرماندار کلات گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان محدودیت های جدیدی اعمال شد.

اعمال محدودیت های کرونایی در کلات/امکانات درمانی کلات ۵۰درصد از استانداردها عقب تر است

مهدی ناصری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان کلات محدودیت های جدیدی اعمال شد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه شهرستان کلات یکی از مناطق گردشگری در خراسان رضوی است در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامتی مردم در نشست مشترک شورای تامین و ستاد کرونای این شهرستان ، ورود هر گونه مسافر و گردشگر در روز های پنج شنبه و جمعه به این شهرستان ممنوع اعلام شد.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه وضعیت این شهرستان از لحاظ کرونا در حالت زرد قرار دارد، افزود: طبق مصوبه دیگراین نشست همچنین توقف در مناطق ییلاقی و تفرجگاهی در این شهرستان در روزهای اعلام شده  تا پایان تیرماه ممنوع خواهد بود به طوری که هیچ گونه خدمات دهی به افراد در این روز ها ارائه نخواهد شد.

وی  ادامه داد: تعطیلی  موزه ها و اماکن تاریخی ، بوم گردی ها  و مسافرپذیرها در روزهای پنج شنبه و جمعه  و ممنوع بودن برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عروسی در این شهرستان تا پایان تیرماه نیز در این جلسه به تصویب رسید.  

ناصری تصریح کرد: اگرچه این شهرستان در حدود ۴۰هزار نفر جمعیت دارد اما در روزهای پایانی هفته گاهی اوقات در حدود  ۱۰۰هزار نفر در روز به مناطق مختلف گردشگری کلات سفر می کنند که این موضوع شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان را افزایش می دهد .

وی بیان داشت: شهرستان مرزی کلات در حدود ۵۰درصد از استانداردهای امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی عقب تر می باشد به طوری که یک مرکز آی سیو در این شهرستان وجود ندارد . از این رو سعی ما بر این است که با اعمال این محدودیت ها شیوع ویروس کرونا را در سطح شهرستان کاهش دهیم  زیرا در صورت افزایش افراد مبتلا ، به ناچار این افراد باید به مشهد منتقل شوند که به طور طبیعی امکانات درمانی این شهرستان را درگیر خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها