عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران موزه‌های زیر پوشش شهرداری پایتخت را به لحاظ حفاظتی و ایمنی مناسب ارزیابی کرد و گفت: سرقت از موزه قدیم تهران یک اتفاق بود که ممکن است برای بانک مرکزی هم رخ دهد.

سرقت از موزه تهران قدیم شاید برای بانک مرکزی هم رخ بدهد!

قدس آنلاین: حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با قدس در خصوص سرقت از خانه موزه تهران قدیم یا همان سرای کاظمی با اشاره به اینکه سرقت از موزه‌های شهرداری برای نخستین بار اتفاق افتاده که این نیز ناشی از کوتاهی و عدم دقت نگهبان بوده، افزود: خوشبختانه سارق در چند روز شناسایی و دستگیر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نهادی مثل شهرداری که اقدام به راه‌اندازی موزه می‌کند نباید سیستم حفاظتی مناسبی برای موزه پیش‌بینی کند تا به‌راحتی مورد دستبرد قرار نگیرد، گفت: سیستم حفاظتی مناسبی برای موزه تهران قدیم و سایر موزه‌های زیر پوشش شهرداری پیش‌بینی شده است. در واقع همه موزه‌های این نهاد علاوه بر نگهبان، مجهز به دوربین‌های مداربسته هستند و به همین خاطر نیز شناسایی سارق و دستگیر و آثار مسروقه تحویل موزه شد.

وی با اشاره به اینکه امکان سرقت از هر موزه‌ای در دنیا وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم چنین اتفاقی تکرار نشود، اما قول اینکه دیگر از هیچ یک از موزه‌های شهرداری دزدی نشود را به شهروندان نمی‌دهیم، چون شخص یا افرادی ممکن است بتوانند از بانک مرکزی هم سرقت کنند. البته ما باید سطح حفاظتی موزه‌ها را با افزایش دوربین‌ها و استفاده از توان نگهبانان بالا ببریم. به همین خاطر به مدیران موزه‌ها توصیه کردیم دقت بیشتری داشته باشند و بر تعداد دوربین‌های حفاظتی موزه‌ها اضافه کنند. البته اعضای شورا هر از گاهی از موزه بازدید می‌کنند.

وی با تأیید اظهارات محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر اینکه موزه تهران قدیم فاقد مجوز از سوی این وزارتخانه بوده و به همین خاطر مورد بازدید قرار نمی‌گرفت، گفت: موزه‌های شهرداری ربطی به میراث فرهنگی ندارند؛ مگر موزه‌های خصوصی از میراث فرهنگی مجوز می‌گیرند؟ شهرداری برای راه‌اندازی موزه نیازی به دریافت جواز ندارد. ما موزه‌های زیادی داریم که مجوز از جایی ندارند؛ آن‌ها باید از شهرداری مجوز بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها