رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۱۵۰ بیمار بدحال و در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

بستری ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب دا، سید محمد حسین بحرینی در خصوص برنامه‌ریزی برای پذیرش بیماران کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر دو بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی امام رضا(ع) و دکتر شریعتی به طور کامل به بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: دیگر مراکز فعال در سطح مشهد به ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی می‌پردازند و در صورت وجود بیمار کرونایی به دو مرکز ریفرال ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارانی که به علت بیماری به جز کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و تست کرونای آنها نیز مثبت شده است برای ادامه درمان به دو مرکز امام رضا(ع) و یا دکتر شریعتی انتقال داده می‌شوند خاطرنشان کرد: بدین منظور بخش قلب بیمارستان دکتر شریعتی و اتاق عمل بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی برای ارائه خدمات به این دسته از بیماران فعال شده است.

بحرینی با بیان اینکه اجرای برنامه نظام ارجاع بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید-۱۹ یکی از طرح‌های ابتکاری این دانشگاه است که از ابتدای شیوع این ویروس در مشهد در حال اجراست عنوان کرد: این برنامه در حال حاضر همچنان با قوت ادامه دارد و شهروندان در صورت بروز علائم در ابتدا به ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش و ۱۰۰ درمانگاه خصوصی و خیریه مراجعه نمایند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماران در صورت نیاز از طریق درمانگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت به مراکز سطح دو که مجهز به مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه است ارجاع داده می‌شوند و پس از آن در صورت نیاز به سطح سه که همان بیمارستان‌ها است منتقل می‌شوند.

وی گفت: در شهر مشهد ۱۴ کلینیک، ویژه بزرگسالان و ۴ کلینیک ویژه کودکان آماده خدمات‌رسانی سطح دو به شهروندان هستند.

بحرینی با بیان اینکه تا زمان تولید واکسن کرونا نمی‌توان زمان پایان این بیماری را انتظار داشت اظهار کرد: تنها راه پیشگیری از این بیماری در حال حاضر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خود مراقبتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی است.

نماینده تام الاختیار  وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای مدیریت بیماری کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: در صورت ابتلا فرد به بیماری کووید-۱۹ و عدم استفاده از ماسک امکان انتقال بیماری به دیگر افراد تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

 وی با بیان اینکه براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک می‌تواند نقش موثری در کاهش موارد ابتلا به کرونا داشته باشد خاطر نشان کرد: اگر فردی سالم باشد و استفاده از ماسک داشته باشد در زمان قرار گرفتن در مجاورت فرد بیمار خطر ابتلا به بیماری به ۷۰ درصد می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: استفاده از ماسک در بیماران مبتلا به کرونا خطر انتقال بیماری را به ۵ درصد و در صورت استفاده هر دو گروه سالم و بیمار از ماسک احتمال ابتلا به بیماری به ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد.

بحرینی تاکید کرد: در کنار استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات دیگر هم‌چنان اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی و فضاهای سرپوشیده الزامی است از تمامی شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود در زمان خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی مراکز دولتی، غیر دولتی و اماکن عمومی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت هستند خاطر نشان کرد: تیم‌های نظارتی در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی با مسئولان واحدها برخورد خواهند کرد.

بحرینی با بیان اینکه از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی و سرپوشیده الزامی شده است و همگان باید از این قانون تبعیت کنند تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، در صورت مشاهده فردی بدون ماسک، هیچ گونه خدماتی به وی ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها