روسکوسموس - سازمان فضایی روسیه - گفته است که یکی از سخنگویان این سازمان به اتهام خیانت بازداشت شده و قرار است محاکمه شود.

کارمند سازمان فضایی روسیه به "خیانت" متهم شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این آژانس آمده است، دفتر رسانه‌ای شرکت دولتی روسکوسموس اعلام می‌دارد که مسؤولان امنیتی امروز ایوان سافرونوف، مشاور مدیرکل این شرکت را به موجب ماده ۲۷۵ قانون کیفری روسیه فدرال (خیانت بزرگ به کشور) بازداشت کردند.

در این بیانیه اعلام شده است که اقدامات برای تحقیقات و بازجویی‌ها در حال حاضر در جریان است و این شرکت هرگونه کمکی به مسؤولان تحقیقات ارائه می‌دهد.

در همین حال، دستگاه امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که این مشاور که امروز بازداشت شده است، به انتقال اطلاعات محرمانه به پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" مظنون است.

در این بیانیه آمده است: ایوان سافرونوف، مشاور مدیرکل آژانس فضایی روسیه در مسکو بازداشت شده است. به او اجرای ماموریت‌های یکی از آژانس‌های وابسته به ناتو و جمع آوری و تحویل اسرار دولتی در زمینه همکاری نظامی تکنولوژیکی و دفاع و امنیت در روسیه به نماینده این آژانس سپرده شده بود.

ایوان سافرونوف پیش از این به عنوان خبرنگار امور نظامی برای دو روزنامه روسی کار می‌کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، سازمان فضایی روسیه در این مورد توضیح بیشتری نداده و با توجه به رویکرد متداول دولت روسیه در زمینه امور فضایی، بعید است جزئیات کاملی در این مورد منتشر شود. منابع رسمی دولتی روسیه گفته‌اند که بازداشت سافرونوف ارتباطی به فعالیت روزنامه نگاری قبلی او ندارد.

ایوان سافرونوف در اواسط ماه مه توسط روسکوسموس به عنوان مشاور رسانه‌ای ژنرال دیمیتری روگوزین، رئیس این سازمان استخدام شد.

برخی از منابع گفته‌اند که بازداشت او به خاطر ارتباط با یک کشور عضو سازمان ناتو بوده اما این خبر تایید نشده است.

در صورت محکومیت به اتهام خیانت، وی با مجازات زندان تا ۲۰ سال مواجه است.
 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها