کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا در تازه‌ترین حکم خود باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت مبلغ ۷۴۵ هزار دلار به کادر فنی سابق این باشگاه کرد!

پرسپولیس در باتلاق مدیران هزینه

قدس آنلاین: کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا در تازه‌ترین حکم خود باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت مبلغ ۷۴۵ هزار دلار به کادر فنی سابق این باشگاه کرد!

رونمایی از جدیدترین شکایت خارجی از باشگاه پرسپولیس مدیران این باشگاه لیگ برتری را با یک چالش دور از انتظار رو به رو کرده است، به ویژه در برهه کنونی که نرخ ارز در کشور به شکل غیر منتظره ای رشد پیدا کرده است و الان که پرسپولیس گرفتار مشکلات مالی فراوان است پرداخت رقمی حدود۱۶ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان بسیار سنگین است و طبیعتاً اگر موفق به پرداخت این مبلغ نشود با جرایم انضباطی سخت‌تری روبه رو خواهد شد.

نکته تعمق برانگیز آنجاست که پرسپولیس جدا از این محکومیت در پرونده برانکو ایوانکوویچ هم محکوم به پرداخت جریمه سنگین‌تر است که این مبالغ می‌تواند به معنای کامل باشگاه پرسپولیس را در آستانه فروپاشی قرار دهد!

*بی‌تفاوتی متهمان

انتشار این خبر نگرانی عمیقی در جامعه هواداری پرسپولیس به وجود آورده است، اما به همان میزان که این موضوع برای هواداران دارای اهمیت بود، مسببان اصلی کاملاً بی‌تفاوت بودند تا یک‌بار دیگر این واقعیت برملا شود که مدیران هزینه در فوتبال ایران تنها در دوره ای که در باشگاه‌ها مسئولیت دارند پاسخگو هستند و به محض خروج از باشگاه در قبال هیچ‌یک از تصمیمات خود پاسخگو نیستند. در حالی که اگر ساز و کار قانونی در فوتبال باشگاهی ایران حاکم بود، هم اکنون مدیران عامل وقت به دادگاه احضار می‌شدند تا پاسخگو رفتار غیر اصولی خود باشند.

با وجود این وجود نوک پیکان انتقادها به سمت محمد حسن انصاری‌فرد نشانه رفت. طیف گسترده ای از مخالفان وی و منتقدان دانه درشت مدیرعامل سابق خواستار پیگیری حقوقی این مسئله شدند تا انصاری‌فرد مجبور شود به واسطه سوء مدیریت و اخذ تصمیمات نامناسب در برابر قانون پاسخگو باشد.

*دوباره CAS

سکوت مسئولان باشگاه پرسپولیس هم در این بین برای هواداران آزاردهنده بود، هرچند برخی نزدیکان رسول پناه مدعی شدند به این حکم اعتراض خواهند کرد و به دادگاه CAS شکایت خواهند کرد تا مانع از پرداخت این مبلغ هنگفت به کالدرون و دستیارانش شوند اما کاملاً پیداست همان‌طور که در پرونده‌های دیگر موفقیتی برای نمایندگان ایران رخ نداد این‌بار هم خبری از تغییر رأی نیست اما با این وجود چند هزار فرانک سوئیس به واسطه این کار از خزانه پرسپولیس خارج خواهد شد تا به حکم انشا شده اعتراض شود.

*انتقاد به نمایندگان

اما مهم‌ترین اتفاقی که پس از صدور این حکم رخ داد انتقاد تند به شخص وزیر از سوی منتقدان بود، مسعود سلطانی‌فر به عنوان کسی که مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را انتخاب می‌کند از دیدگاه منتقدان مقصر اصلی این ناکامی‌ها معرفی شد. در کنار حمله‌های تند و تیز منتقدان، حساسیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم قابل تأمل بود، آن‌ها که از ابتدای دوره حضور خود در بهارستان به شدت کارکرد وزیر ورزش و جوانان را زیر ذره‌بین قرار داده اند از این نکته به عنوان یک ناکامی مدیریتی دیگر در کارنامه شخص وزیر یاد کرده اند و به منتقدان وعده داده اند بی‌تفاوت نسبت به این اتفاقات نخواهند بود.

*پرونده‌های قطور

اما شاید برای هواداران پرسپولیس و اهالی فوتبال این پرسش به وجود بیاید که میزان بدهی‌های پرسپولیس چقدر است؟ در حال حاضر طبق احکام صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا باشگاه پرسپولیس در ۹ پرونده دچار محکومیت شده است که مبالغ آن‌ها به شرح زیر است.

برانکو ایوانکوویچ؛ یک میلیون و ۵۵ هزار یورو

زلاتکو ایوانکوویچ؛ ۲۰۵ هزار یورو

ایگور پانادیچ؛ ۱۷۰۶۰۴ یورو

مارکو استیلینوویچ: ۱۱۴ هزار یورو

نیلسون کوریا: ۸۳ هزار دلار

ماریو بودیمیر؛ ۴۷۵ هزار یورو

گابریل کالدرون؛ ۵۷۹ هزار و ۵۰۰ دلار

خواکین: ۹۵ هزار و ۳۸۰ دلار

اینیگو والنسیا: ۷۰ هزار و ۴۰۰ دلار

با احتساب قیمت روز ارز در کشورمان پرسپولیس باید حدود ۶۲ تا ۶۳ میلیارد تومان برای این بدهی‌ها پرداخت کند.

این جدا از پولی است که پرسپولیس باید برای تسویه مبلغ دریافت رضایت‌نامه یحیی گل محمدی از شهرخودرو پرداخت کند که آن هم با احتساب تأخیر در دیرکرد حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

برچسب‌ها