رییس گروه سلامت طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارمندان و کارکنانی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده است پس از بهبودی با داشتن گواهی بازگشت به کار می‌توانند کارشان را ادامه دهند.

کارمندان بهبودیافته از کرونا می‌توانند با گواهی سر کار برگردند

به گزارش قدس آنلاین، فرشید وفا اظهار کرد:  بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت بازگشت به کار پس از دو هفته طی کردن قرنطینه و انجام معاینات بالینی و آزمایشات مربوطه توسط متخصص طب کار، فوق تخصص ریه و یا متخصص عفونی صادر می‌شود.
وی ادامه داد: کارکنانی که آزمایش کرونای آنها مثبت باشد می‌توانند با تجویز پزشک از مرخصی استعلاجی به مدت دو هفته بهره ببرند و کارکنانی که تست کرونای آنها منفی شده است اما دارای علائم تنفسی مشکوک هستند می‌توانند تا بهبودی علائمشان از مرخصی استعلاجی چند روزه استفاده کنند.
رییس گروه سلامت طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مبنای آزمایش کرونا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت PCR  یا همان آزمایش ته حلق است و وقتی این آزمایش مثبت شد به طور قطعی می‌توان گفت فرد به کرونا مبتلاست. 
وفا افزود: کارکنان و کارمندان در صورت داشتن علائم مشکوک مانند سردرد، عطسه، سرفه، تب، علائم گوارشی ابتدا باید به مراکز ویژه خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و در این مراکز فرآیند غربالگری، انجام آزمایش و یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان انجام خواهد شد. 
وی ادامه داد: تمامی مدیران و کارفرمایان باید نسبت به غربالگری شاغلان خود با توجه به داشتن علائم اولیه اقدام کنند و بر اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت پیرامون پیشگیری از کرونا در ادارات و مجموعه‌های کاری نظارت می‌شود.
رییس گروه سلامت طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مهم‌ترین راهکار پیشگیری از کرونا در محیط‌های کاری عنوان کرد و گفت: هر فرد مبتلا به کرونا می‌تواند افرادی زیادی را درگیر کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها