فرمانده یگان موشکی ارتش روسیه از استقرار سامانه جدید دفاع موشکی «اس-500 » خبر داد.

ارتش روسیه با سامانه «اس-500» به شکار پرنده‌های رادار گریز آمریکا می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده یگان موشکی ارتش روسیه در روزهای گذشته از تحویل سامانه جدید دفاع موشکی «اس-500 » خبر داده است.

به نوشته وبگاه «وار ایز بورینگ» روسیه اعلام کرده که این سامانه قادر به سرنگون ساختن اهداف رادار گریز است. این سامانه که بنا بر گفته مقامات روس در حال انتقال به یگان‌های پدافندی این کشور است، قابلیتهای بیشتری از سامانه اس-400 دارد.

«سرگئی باباکوف» فرمانده یگان دفاع موشکی روسیه با اعلام این خبر گفت که نیروهای تحت امر وی اینک در حال دریافت سامانه «اس-350 ویتیاز» هستند و سامانه اس-500 نیز تا چندی دیگر وارد خدمت در پدافند موشکی این کشور می‌شود. فرمانده یگان موشکی روسیه در ادامه گفت:«این سامانه هیچ رقیبی در جهان ندارد.»

این مقام ارشد نظامی روس گفت که سامانه اس-500 هرگونه جنگ افزار ابرفراصوت را شناسایی و منهدم می‌کند.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-400 برتر است و برد عملیاتی آن 600 کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-400 عمل می‌کند. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه مدعی است که اس500 می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس 500 ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها