چرخه انتخاب معاونان و مشاوران باشگاه استقلال توسط احمد سعادتمند یکی از مباحث پر چالش هفته‌های اخیر به‌ویژه محافل ورزشی بوده است.

قدس آنلاین: چرخه انتخاب معاونان و مشاوران باشگاه استقلال توسط احمد سعادتمند یکی از مباحث پر چالش هفته‌های اخیر به‌ویژه محافل ورزشی بوده است، حضور چهره‌های غیر فوتبالی در بدنه مدیریتی باشگاه انتقادهایی را به‌دنبال داشته است تا حدی که برخی منتقدان بر این باورند عزل و نصب‌های صورت گرفته چندان با چارت حرفه‌ای باشگاه استقلال سازگاری ندارد و حضور مدیران چند شغله می‌تواند در آینده ای نه چندان دور مشکلاتی را برای سعادتمند در حوزه مدیریت باشگاه استقلال به وجود آورد.

این انتقادها با استعفاهای ناگهانی و کنار رفتن‌های غیرمنتظره معاونان باشگاه ناخودآگاه اوج گرفت اما مدیرعامل باشگاه استقلال ترجیح داد به جای ارائه پاسخ شفاف سکوت اختیار کند، اتفاقی که به گفته نزدیکان باشگاه نشانه نارضایتی وی از شرایط موجود دارد البته منتقدان نیز معتقدند سکوت بهترین گزینه در شرایط کنونی است!

*معاونان چند شغله

اما مسئله مهم اینجاست که برخی معاونان باشگاه استقلال در حال حاضر دارای مسئولیت‌های دیگر نیز هستند که این اتفاق نشان می‌دهد آن‌ها باید انرژی و توان خود را در حوزه اجرایی به چند قسمت تقسیم کنند تا بتوانند مسئولیت‌های دیگر را نیز انجام دهند در حالی که باشگاه استقلال به اندازه کافی چالش پیش روی خود دارد که نیاز به حضور مدیر تمام وقت در باشگاه داشته باشد.

نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در انتخاب شهرام عظیمی مشاهده کرد، وی همزمان با مسئولیتی که در باشگاه استقلال برعهده گرفته است در سازمان لیگ فدراسیون والیبال هم دارای مسئولیت است. نکته جالب توجه آنجاست که داورزنی دو هفته پیش وقتی با سؤال خبرنگاری در ارتباط با تعدد مسئولیت‌های عظیمی مواجه شد گفت: حضور او در باشگاه استقلال هیچ منافاتی با فعالیتش در فدراسیون والیبال ندارد!

معاون ارتباطات و فرهنگی باشگاه استقلال که از چهره‌های شناخته شده عرصه رسانه به حساب می‌آید، در حال حاضر دو شغله به حساب می‌آید، وی پیش از اینکه حکم معاونت باشگاه استقلال را دریافت کند به عنوان نایب رئیس فدراسیون کاراته انتخاب شده بود اما با این حال احمد سعادتمند وی را به عنوان یکی از معاونان خود انتخاب کرد.

در خصوص مشاوران احمد سعادتمند نیز ابهام‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال بهمن نیکخو مشاور نزدیک مدیرعامل استقلال از مدیران بازنشسته وزارت ورزش و جوانان به حساب می‌آید از این رو گفته می‌شود مشکلاتی برای ادامه فعالیت وی وجود دارد.

*سرگیجه روابط عمومی

اما بزرگ‌ترین علامت سؤال موجود در کادر مدیریتی احمد سعادتمند پست کلیدی روابط عمومی باشگاه استقلال است. پس از آنکه احمد سعادتمند به واسطه فشارهای بیرونی با استعفای علی خلف موافقت کرد، وی سهیل گوهری را به عنوان سرپرست این مسئولیت انتخاب کرد اما او نیز به سرنوشت خلف گرفتار شد تا دومین گزینه سعادتمند مجبور به استعفا شود. حالا باید دید پس از این دو گزینه مدیرعامل استقلال چه گزینه ای را برای حضور در این جایگاه کلیدی انتخاب خواهد کرد که مجبور به استعفا نشود.

* مشاور فرهنگی و یک علامت سؤال

و اما انتخاب مشاوران پر حرف و حدیث از سوی آقای مدیرعامل از دیگر نکات منفی کارنامه احمد سعادتمند در باشگاه استقلال است، هرچند ممکن است سعادتمند انتخاب مشاورانش را یکی از حقوق اولیه مدیرعامل قلمداد کند اما برخی انتخاب‌های پر حرف و حدیث به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. به عنوان مثال انتخاب بازیکن تحمیلی سال‌های دور استقلال به عنوان مشاور فرهنگی باشگاه در حالی که وی هیچ رزومه قابل قبولی ندارد حالا باید دید آقای مدیرعامل در قبال این انتقادها چه دفاعیهای از خود دارد؟

برچسب‌ها