زنجان- وقتی صحبت از قیمت مرغ به نرخ مصوب می‌شود یعنی در هر فروشگاهی که پا بگذاری از بالای شهر گرفته تا پائین باید مرغ را به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند اما مراجعه به دو تا فروشگاه در سطح شهر کافی است که به شما ثابت کند این جدیت برای تعیین قیمت مصوب فقط یک شوخی است زیرا مرغ به این قیمت در بازار زنجان یافت نمی‌شود.

 مرغ «قیمت مصوب» شوخی یا جدی؟ فروشندگان از قیمت های تنظیم بازار شانه خالی می کنند

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر گفته بسیاری از شهروندان قیمت مرغ  هر چند تا ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا به کمترین نرخ رسیده بود اما در طی هفته گذشته با افزایش قیمت و رسیدن به نرخ‌های متفاوت ۱۸ تا ۱۹ هزار  تومان به ازای هر کیلو موجب اعتراض بسیاری از شهروندان و مصرف کنندگان شد.

گرانی مرغ در طی هفته‌های گذشته موجب شده تا ستاد تنظیم بازار در راستای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ نرخ هر کیلو مرغ را به میزان ۱۵۷ هزار ریال تعیین کند و این موضوع در حائل است که قیمت مرغ در بسیاری از فروشگاه‌ها در نوسان بوده و بیش از قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

 قیمت یک‌بارمصرف

در این راستا یکی از فروشندگان مرغ به خبرنگار ما گفت: قیمت مصوب و اعلام‌شده و فقط یک روز اعمال شد و متأسفانه کشتار کننده‌ها به قیمت‌های تعیین‌شده و نرخ های تنظیم بازار تن نمی‌دهند.

علی سالاری بابیان اینکه فروشندگان مرغ در سطح شهر مقصر گرانی نیستند و بر اساس قیمت خرید و فاکتور خرید دریافتی مجاز به اعمال سود و عرضه مرغ به مشتری هستند اظهار کرد: نرخ ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ ریالی گوشت مرغ گرم در بازار فقط یک روز اعمال شد و بر اساس توافق به‌عمل‌آمده بین دستگاه‌های اجرایی این نرخ به ۱۶۰ هزار ریال افزایش یافت و در حال حاضر با این قیمت عرضه می‌شود.

وی بابیان اینکهِ بااین‌حال قیمت مرغ در مقایسه باقیمت این محصول در استان‌های مجاور منطقی‌تر است بیان کرد: افرادی که قیمت مرغ را تعیین می‌کنند و مرجع نظارت و بازرسی هستند باید بر روی زنجیره تولید تا مصرف نظارت داشته باشند تا شاهد هرج و مرج در قیمت‌ها نباشیم.

وی افزود: البته در این راستا نمی‌توان از گلایه تولیدکنندگان به همین راحتی عبور کرد زیرا آن‌ها نیز به دلیل افزایش سه برابری نهاده‌های تولید دست به افزایش قیمت زده‌اند  و لذا با تورم و گرانی موجود لذا افزایش قیمت منطقی است اما هرج‌ومرج در بازار در قیمت‌ها به مذاق هیچ شخصی خوش نمی‌آید.

قیمت مرغ کاهش می‌یابد

درحالی‌که مشاهدات خبرنگار ما و اظهارات بسیار ی از مردم حکایت از تخلف عرضه‌کنندگان  بیشتر از نرخ مصوب دارد اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می‌گوید: هم‌اکنون گوشت مرغ باقیمت مصوب ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان در تمام واحدهای پروتئینی و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

ناصر فغفوری در یازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته در زمینه عرضه گوشت مرغ باقیمت مصوب، خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت‌های صورت گرفته و ممنوعیت صادرات هرگونه فرآوری محصول مرغ، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

تخطی از قیمت برابر با اخلال در نظام اقتصادی است

قیمت مرغ در حالی با نوسان روبروست که استاندار زنجان هفته گذشته اولتیماتوم داد مرغداران باید قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار برای عرضه گوشت مرغ را رعایت کنند و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد حتی یک قطعه مرغ از این استان خارج شود.

فتح‌الله حقیقی در این رابطه تاکید کرد:  اگر مرغداران این قیمت را رعایت نکرده و کشتارگاه‌ها نیز مرغ را کشتار نکنند به عنوان اخلال در نظم اقتصادی به دست قانون سپرده می‌شوند و ما نیز آنان را به مردم معرفی خواهیم کرد.

حقیقی با بیان اینکه تمام فکر و ذهن مدیران در این روزها، تامین سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وقت اضافه برای رسیدگی به بی‌انصافی‌ها و کم‌لطفی‌های برخی اصناف نداریم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ما ضامن فراهم کردن امنیت و آرامش در جامعه هستیم، گفت: ادارات کل دامپزشکی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، اجازه صدور مجوز و بارنامه برای خروج طیور از استان را ندارند.

وی افزود: تمام مدیران در این روزها وظیفه دارند علاوه بر سلامت مردم، امنیت و آرامش روانی آن‌ها را نیز تامین کنند.

برچسب‌ها