رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد، با بیان اینکه کوه پارک قابلیت تبدیل به کمربند جنوبی را دارد، دو راه حل جهت جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد کرد.

۲ پیشنهاد عضو شورای شهر مشهد، برای جلوگیری از تبدیل کوه پارک به کمربندجنوبی

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاجیان شهری اظهار کرد: اگر نظرات و صحبت‌های شهردار مشهد را در این چند روز اخیر بررسی کرده باشید متوجه تناقض در گفتار و رفتار می‌شوید، وی از یک طرف می‌گوید تا زمانی من شهردار مشهد باشم این کمربند را اجرا نمی‌کنم و فشار شورای شهر است، از طرف دیگر ما شاهدیم معاونت عمران و حمل نقل شهرداری اجرای کمربند را پیگیری می‌کند، باید شفاف گفته شود چه کسی از شورای شهر برای احداث کمربندجنوبی فشار آورده است!

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد ادامه داد: کمربند جنوبی یک معبر در چپ، یک معبر راست و یک آیلند در وسط است و این همان چیزی است که الان به اسم مصوبه ستاد تدبیر در حال اجرا است، اگرنمی‌خواهند کمربند را اجراکنند چرا پوسته کوه پارک را روی اسکلت کمربند جنوبی احداث می‌کنند؟ در واقع این طرح کوه پارک به راحتی قابل تغییر به کمربند است.

وی خاطرنشان کرد: کوه پارک در اسناد بالادستی مانند طرح جامع وجود ندارد بنابراین امکان وارد شدن در طرح تفصیلی هم ندارد، پیشنهاد من این بود که به عنوان یک طرح موضعی اولویت دار در داخل کمربندی با تمامی نقشه‌ها و استخوان بندی و ضوابط در طرح تفصیلی جنوب آورده شود تا به این ترتیب با تصویب در طرح تفصیلی جنوب غربی، در آینده امکان تغییر کاربری و تبدیل به بزرگراه به راحتی وجود نداشته باشد.

حاجیان شهری با بیان اینکه در سال ۹۶، دستگاه‌های ناظر انتظامی و امنیتی، حق هیچ گونه کاربری اعم از گردشگری را در این قسمت به شهرداری مشهد نداده و تصمیم گیری در این مورد را منوط به مطالعات جامع مانند ارزیابی زیست محیطی اعلام کرده‌اند، افزود: پیشنهاد من این است که طرح جامع اصلاح شود و پس از پایان هفت طرح تفصیلی هم، یک مشاور تمام آنها را با هم هماهنگ کند و بعد تصمیم گرفته شود که براساس سند بالادستی که طرح جامع و مطالعات زیست محیطی است آیا کمربند جنوبی باشد یا خیر.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد افزود: امیدوارم این موضوع فردا در صحن علنی شورا مصوب شود و به این ترتیب کوه پارک برای مشهد باقی بماند، به این ترتیب کوه پارک انشالله پایدار خواهد شد و به عنوان یک منطقه زیستی بومی که مردم بتوانند با حضور شان در آنجا از نعمات طبیعی خداداد به عنوان یک پارک طبیعی استفاده کنند باقی خواهد ماند.

وی افزود: همانطور که مدیرکل محیط زیست هم اشاره کرد کوه پارک به عنوان تنفس گاه طبیعی شهر باید ماندگار شود، چرا که نظر مشاور طرح تفصیلی جنوب غرب هم این است که اجرای طرح کمربند جنوبی از منظر زیست‌محیطی برای مشهد سم مهلک است.

حاجیان شهری متذکر شد: در صورتی که این دو پیشنهاد در شورای شهر رای بیاورد امکان تغییر کاربری کوه پارک به کمربند جنوبی به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها