نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تاسیس مجلس خبرگان رهبری معلول نگاه ویژه ای است که معمار کبیر انقلاب(ره) به آینده جمهوری اسلامی داشتند.

نگاه ویژه امام خمینی(ره) به دوام انقلاب مهمترین دلیل تشکیل مجلس خبرگان رهبری است / بصیرت و مراقبت بر وظایف از شاخصه های این مجلس است

به گزارش قدس آنلاین، ۲۳ تیرماه، سالروز برگزاری اولین نشست مجلس خبرگان رهبری است که پس از انتخابات نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۹ آذر ۱۳۶۱ صورت گرفت. اصل ۱۰۷ قانون اساسی، انتخاب رهبری را وظیفه خبرگان می‌داند و بر اساس اصل ۱۰۸ تعداد و شرایط خبرگان، کیفیت‌ انتخاب‌ آن‌ها و آیین‌نامه‌ داخلی‌ جلسات‌ آنان‌ در صلاحیت‌ خود خبرگان قرار گرفته‌است

به همین مناسب گفتگویی را با آیت الله حسن عالمی، نماینده مردم خراسان رضوی درمجلس خبرگان رهبری انجام داده ایم که از منظرتان می گذرد.

آینده نگری امام خمینی(ره) باعث دوام و قوام انقلاب است

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: مجلس خبرگان رهبری از جمله نهادهایی است که با روشنگری و عمیق نگری حضرت امام خمینی(ره) تشکیل گردیده است. در واقع تاسیس مجلس خبرگان رهبری معلول نگاه ویژه ای است که معمار کبیر انقلاب(ره) به آینده جمهوری اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: نحوه شکل گیری مجلس خبرگان رهبری برای دوام و قوام آن نیز بسیار مهم است. از این جهت که افراد حاضر در این مجلس توسط مردم انتخاب شده اند و عملا با یک انتخاب مردمی است که مجلس خبرگان رهبری برپا می شود. این قضیه نشان دهنده این است که قدرت و بنیه این مجلس مردمی است و تا زمانی که اعضا توسط مردم انتخاب شوند از پشتوانه مردمی هم برخوردار خواهند بود.

آیت‌الله عالمی با اشاره به این نکته که توجه به شرایط و ویژگی های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مطابق قانون بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط اینست که اجتهاد نمایندگان باید محرز شده باشد و این احراز توسط آزمون هایی مشخص و به تایید فقهای شورای نگهبان رسیده باشد.

وی اضافه کرد: اینکه برخی قادر باشند تا در تعیین رهبری و یا نظارت بر دوام شرایط رهبری مطابق آن چیزی که در قانون اساسی آمده است که در سرنوشت کشور نیز بسیار اهمیت دارد، لازم است که به درجه اجتهاد در دین رسیده باشند و این شرط بسیار مهمی است.

انجام وظیفه به نحو احسن

وی با اشاره به این موضوع که مهمترین وظیفه این مجلس، تعیین رهبری انقلاب است، تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب و در یک مقطع زمانی خاص، شرایط به گونه ای شد که این مجلس باید رهبر آینده کشور را انتخاب می کرد و به توفیق الهی توانست وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در برهه ای که امام خمینی(ره) در اواخر عمر شریفشان در بستر بیماری بودند و احتمال وفات ایشان وجود داشت، به خاطر داریم که دشمنان انقلاب اسلامی تا چه اندازه خوشحال شده بودند.

وی افزود: تصور آنها این بود که اگر امام(ره) از دنیا برود هرج و مرج در جمهوری اسلامی بوجود خواهد آمد و کسی نمی تواند جایگزین ایشان باشد و قدرت کنترل و اداره کشور را داشته باشد. به همین دلیل دشمنان قسم خورده ایران اسلامی تصور می کردند که کشتی انقلاب به پایان خط رسیده و به زعم خود خواهند توانست آن را واژگون کنند.

وی مطرح کرد: در این شرایط ایفای نقش توسط مجلس خبرگان رهبری بسیار حائز اهمیت بود. اقدام شجاعانه و انتخاب شایسته این مجلس باعث شد که بذر یاس و ناامیدی در دل دشمنان این مرز و بوم و مستکبرین عالم جوانه زند.

آیت الله عالمی ابراز داشت: پس از وفات حضرت امام خمینی(ره) هنوز پیکر مطهر ایشان در مصلی تهران بود ودوستدارانشان با حضور در مصلی و یا از طریق امواج تلویزیونی از منازل خود پیکر این شخصیت بزرگ تاریخ را مشاهده و در حال وداع با او بودند و هنوز بدن ایشان به خاک سپرده نشده بود، مجلس خبرگان رهبری بهترین و شایسته ترین شخص را به  عنوان جانشین خمینی کبیر(ره) انتخاب کرد.  

جانشین شایسته معمار انقلاب(ره)

وی با ذکر این مطلب که به طور دائم عمل به وظایفی که مطابق قانون به عهده حضرت آیت الله خامنه ای نهاده شده است، در این مجلس کنترل می شود، افزود: براساس نظارت اعضای مجلس خبرگان رهبری و گزارشات کمیسیون مربوطه، حضرت آیت الله خامنه ای در طول زعامت خود بر جامعه اسلامی، حقیقتا کارکردی بسیار مثبت و پرصلابت دارند و باید بر انتخاب مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۶۸ مباهات کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن عملکردی که از حضرت امام خمینی(ره) در صورت ادامه حیات انتظار می رفت، توسط وجود مبارک رهبر معظم انقلاب با همان بینش و شجاعت ادامه یافته است. از این موضوع می توان متوجه شد که نقش مجلس خبرگان رهبری به چه میزان مهم و حیاتی است.

وی یادآور شد: مجلس خبرگان رهبری مهمترین نهاد در جمهوری اسلامی است. این مجلس در تمام دوره های حیات خود پس از تشکیل، در کمال بصیرت و قاطعیت و مراقبت به انجام وظایف خود مشغول بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها