روابط سپاهانی‌ها و امیر قلعه‌نویی پس از حواشی دیدار سپاهان – پرسپولیس دیگر هرگز به روزهای شیرین گذشته برنگشت. هر روز کدورت‌ها و تنش‌ها افزایش یافت تا حدی که حالا طیف گسترده‌ای از هواداران این تیم اصفهانی در شبکه‌های اجتماعی به صراحت عامل ناکامی این تیم را شخص امیر قلعه‌نویی معرفی می‌کنند و شمارش معکوس برای قطع همکاری با این مربی را آغاز کرده‌اند.

قدس آنلاین:  روابط سپاهانی‌ها و امیر قلعه‌نویی پس از حواشی دیدار سپاهان – پرسپولیس دیگر هرگز به روزهای شیرین گذشته برنگشت. هر روز کدورت‌ها و تنش‌ها افزایش یافت تا حدی که حالا طیف گسترده‌ای از هواداران این تیم اصفهانی در شبکه‌های اجتماعی به صراحت عامل ناکامی این تیم را شخص امیر قلعه‌نویی معرفی می‌کنند و شمارش معکوس برای قطع همکاری با این مربی را آغاز کرده‌اند.

*تیغ تیز رسانه

میانه شکراب قلعه‌نویی و سپاهان را می‌توان از تیترهای تند و تیز رسانه‌های محلی اصفهان متوجه شد، جایی که آن‌ها قلعه‌نویی را متهم شماره یک ناکامی سپاهان در دستیابی به جام قهرمانی لیگ نوزدهم معرفی کردند و مدعی شدند تصمیم وی منجر به 3بر صفر شدن نتیجه دیدار با پرسپولیس شد و در پی آن استعفای تابش از مدیرعامل این باشگاه به واسطه دخالت‌های شخص سرمربی بود.

*پروژه کیا

حالا سناریو از پیش تهیه شده اصفهانی در حال انجام است، تا یک‌بار دیگر پروسه قطع همکاری سپاهان و قلعه‌نویی به اجرا دربیاید با این تفاوت که دیگر قلعه‌نویی برای مربیگری به اصفهان برنگردد. منتقدان ژنرال با برجسته ساختن توانمندی‌های محرم نویدکیا حضور وی در رأس کادر فنی سپاهان را یک موفقیت بزرگ قلمداد می‌کنند تا بستر ورود وی به کادر فنی سپاهان مهیا شود.

اتفاقی که مدیران ارشد کارخانه فولاد مبارکه نیز از آن استقبال می‌کنند چون حضور نویدکیا می‌تواند زمینه آشتی هواداران با این باشگاه را مهیا کند تا دوباره سپاهان برای کسب یک موفقیت بزرگ استارت بزند. هرچند تا به این لحظه نیکخو قلعه‌نویی را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است اما با کم‌رنگ شدن شانس قهرمانی این تیم و رسیدن به پرسپولیس در صدر جدول به واسطه ناکامی‌های دو هفته اخیر سپاهان، منابع خبری مدعی هستند احتمال حضور نویدکیا در کادر فنی سپاهان برای فصل بعد قوت گرفته تا امیر قلعه‌نویی به در خروجی باشگاه نزدیک‌تر از هر زمانی شود.

* ژنرال و استقلال

با این حال قلعه‌نویی هیچ واکنش منفی و تندی از خود نشان نداده است چون به خوبی می‌داند هرگونه اظهارنظر و واکنشی به این اتفاقات می‌تواند سرنوشتش در هفته‌های باقیمانده از لیگ را با مشکل مواجه کند و فرصت اتمام لیگ همراه با سپاهان از وی سلب شود اما نزدیکان ژنرال از هم اکنون تلاش خود را برای انتخاب مقصد بعدی قلعه‌نویی آغاز کردند!

اما سؤال کلیدی اینجاست مقصد بعدی ژنرال کجای تیم خواهد بود؟ تمایل قلعه‌نویی برای نشستن دوباره روی نیمکت استقلال را هیچ‌کسی نمی‌تواند انکار کند اما مسئله اینجاست که این تمایل تاکنون کاملاً یکطرفه بوده است، تا جایی‌که مدیرعامل استقلال چند روز پیش در گفت‌وگو با یک روزنامه ورزشی صراحتاً اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با قلعه‌نویی ندارد و تاکنون یک‌بار هم به وی زنگ نزده است بلکه او خودش در همان روزهای نخست مدیرعاملی‌اش با وی تماس گرفت و این عنوان را به من تبریک گفت!

افشای این مسئله نشان می‌دهد قلعه‌نویی همچنان آرزوی مربیگری در استقلال را دارد به شکلی که بدون مقدمه با احمد سعادتمند تماس می‌گیرد و انتخاب او به عنوان مدیرعامل استقلال را تبریک می‌گوید تا به نوعی چرخش خود را به سمت وی نشان دهد اما عدم استقبال سعادتمند از این موضوع نشان داد هیچ شانسی برای همکاری میان این دو وجود ندارد.

*بازگشت به کرمان؟

نزدیکان قلعه‌نویی پس از اینکه متوجه شدند امیر شانسی برای حضور روی نیمکت استقلال ندارد، به سراغ تیم متمول مس کرمان رفتند که سابقه همکاری با سرمربی کنونی سپاهان را دارد. مسی‌ها که حضورشان در لیگ بیستم تا حدود زیادی قطعی شده به نظر فصل آینده قصد ندارند با سرمربی کنونی خود ادامه دهند از این رو به صورت جدی روی گزینه امیر قلعه‌نویی تأمل کردند تا در صورت امکان بتوانند وی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کنند.

البته این اتفاق به شرطی عملیاتی می‌شود که مسئولان مس کرمان بتوانند بودجه مورد نیاز برای استخدام قلعه‌نویی و تیم همراه پرشمار وی را مهیا کنند درغیر این صورت امکان همکاری آن‌ها با قلعه‌نویی وجود ندارد. جدا از این مس باید متعهد شود ابزارهای مورد نیاز قلعه‌نویی را نیز فراهم سازد که این اتفاق یعنی تزریق یک بودجه نجومی برای استخدام ستاره‌های حال حاضر فوتبال ایران که برای خرید آن‌ها نیاز به یک بودجه نجومی است.

با این حال عده‌ای دیگر هم معتقدند قلعه‌نویی از سوی تیم‌های دیگر لیگ برتری هم پیشنهادهایی دارد ولی هیچ‌یک به اندازه مس کرمان جدی نیست.

*درست کردن مسیر جدید

جمشیدیان، بازیکن پیشین تیم فوتبال سپاهان درباره احتمال رفتن قلعه‌نویی و شایعه آمدن محرم نویدکیا به سپاهان هم گفت: بحث اصلی این است تفکرات اعضای هیئت مدیره چیست. آیا می‌خواهند یک مسیر جدید در این باشگاه درست کنند؟ اگر می‌خواهند این کار را بکنند باید سراغ مربیان جوان بروند. البته آمدن نویدکیا هم برای خودش و هم سپاهان یک ریسک بزرگ است اما بالاخره باید از یک جایی این ریسک‌ها شروع شوند.

او درباره رفتن قلعه‌نویی هم بیان کرد: رفتن قلعه‌نویی از سپاهان به چند مسئله بستگی دارد. اگر او بخواهد برود قطعاً به یک تیم بزرگ می‌رود. قلعه‌نویی همان‌قدر که پرافتخار است، پرهزینه است. او سعی می‌کند تیم‌هایی را بگیرد که در آسیا حضور دارند و به تیم‌های کم هزینه نمی‌رود. اگر این پازل را کامل کنیم و بگوییم اگر مجیدی نتواند شرایط خوبی با استقلال داشته باشد و همچنین تراکتور نتواند به اهدافش برسد، این تیم‌ها می‌توانند مقاصد بعدی قلعه‌نویی باشند.

برچسب‌ها