پلیس اسرائیل و مقام‌های شهری بیت‌المقدس امروز دوشنبه با معترضان علیه نخست وزیری نتانیاهو درگیر شدند و چادرهای تحصن‌کنندگان را برچیدند.

پلیس رژیم صهیونیستی چادرهای تحصن‌کنندگان ضد نتانیاهو در قدس را برچید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، افسران پلیس و مقام‌های شهری چادرهایی را که معترضان در مقابل محل سکونت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برپا کرده بودند، برچیدند.

معترضان از ماه گذشته میلادی در مقابل محل سکونت نتانیاهو تحصن کرده و خواستار استعفای وی شده بودند.

آنها گفتند که پلیس از زور برای برچیدن تحصن استفاده کرد در حالیکه سیاستمداران اپوزسیون این اقدام پلیس را محدودیت در آزادی بیان دانستند.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که افسران پلیس و مقام‌های شهری بیت‌المقدس اقدام به پاره کردن پلاکارت‌ها و برداشتن صندلی‌ها و برچیدن چادرها کردند، در حالیکه با معترضان نیز درگیری داشتند.

شورای شهر قدس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرداری تجهیزات متعلق به معترضان را برای دومین روز متوالی برچید چون آنها بدون اجازه دست به اعتراض زده و این اقدامشان، مغایر با نظم عمومی است.

در همین حال روز شنبه نیز اعتراضات هزاران نفری دیگری در مرکز شهر تل آویو برگزار شد و معترضان به ناکارآمدی نتانیاهو در حل بحران‌های اقتصادی ناشی از بروز بحران کرونا به شدت معترض بودند.

این اعتراضات در حالی برگزار شده که نتانیاهو با اتهاماتی چون دریافت رشوه، تقلب و خیانت در امانت در سه پرونده جداگانه روبروست. جلسه دادگاهی وی ماه گذشته میلادی آغاز شد. نتانیاهو هرگونه اتهامی را رد کرده و رسانه‌ها و پلیس را به پیگیری موهومات متهم کرد.

پس از برچیده شدن تحصن، رهبر اپوزیسیون در توئیتی نوشت: نتانیاهو اعتماد مردمی را از دست داده است.

این وقایع یک روز پس از آن رخ داد که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایتمندی از نتانیاهو در رسیدگی به وضعیت پاندمی کرونا کاهش داشته است.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۷۵ درصد از شرکت کنندگان از عملکرد دولت ناراضی هستند.

وزارت بهداشت اسرائیل تایید کرده که بیش از ۳۸ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹  و ۳۶۲ مورد هم مرگ گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها