همدان- معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آنها بیماران کرونایی هستند.

روزانه ۲۰۰ تن بیمار فوتی کرونایی داریم

به گزارش قدس آنلاین ،ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورصبح  سه شنبه درجلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا درهمدان اظهار کرد: یک پنجم فوتی‎های روزانه کشور مربوط به بیماران کرونایی است و این زنگ خطری جدی و نگران کننده ‌است.

حریرچی ادامه داد: هر چند بیشتر فوتی های ویروس کرونا را افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای تشکیل می دهند اما در صورت نبود این ویروس این طیف از افراد تا چندین سال دیگر عمر می کردند.

وی بیان کرد: امید به زندگی در کشور بالای ۷۰ سال است و کسی که به سن ۶۰ سال می رسد ۲۲ سال دیگر امید به زندگی دارد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره عوامل موثر در بروز کرونا گفت: یکی از عوامل ابتلا به کرونا مسافرت ها است که طبق بررسی های صورت گرفته ساکنان استان های قرمز کرونایی برای دوری از این بیماری بیشتر سفر می روند.

حریرچی ادامه داد: این قبیل مسافرت ها به مثابه بمب ساعتی است چرا که این افراد بیشتر استان های سفید را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند.

وی افزود: سلامت مردم در کنار معیشت بسیار با اهمیت است و براساس آمارهای موجود حدود هشت درصد مبتلایان به کرونا در همدان ناشی از تماس ها و درگیری ها ناشی از بازگشایی مشاغل بوده است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: همچنین ۴۱ درصد ناشی از دورهمی های خانوادگی و ۵۱ درصد مابقی نیز مربوط به خانواده هایی است که از بیرون بیماری را به داخل خانه راه داده اند.

حریرچی وضعیت کنونی دورهمی ها را یک زنگ خطر دانست و گفت: عروسی و مجالس دورهمی هیچگونه اثر اقتصادی ندارند ولی بالاترین میزان ابتلا را به خود اختصاص دادند که موجب مواجهه خانگی و ورود ویروس به درون خانه می شود.

وی ادامه داد: حدود نیمی از مبتلایان به کرونا در همدان خانم های خانه دارهستند که به ۲ علت حضوردردورهمی یا ازطریق سایر اعضای خانواده با این ویروس درگیر شدند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ۴۴۶ نفرازکارکنان بهداشت و درمان استان همدان کرونایی شدند که سه درصد نیروی ۱۵ هزار نفری را درگیر کرده است.

حریرچی ادامه داد: باید حواسمان به مناسبت های خانگی و عروسی و ترحیم باشد همچنین تدبیری برای "واکنش سوگ" پیش بینی شود.

وی بیان کرد: در برخی از استان ها برای همدردی با خانواده متوفیان که نتوانستند مراسمی برگزار کنند تماس های تلفنی مکرر برقرار می شود یا این مراسم ها به صورت اینترنتی صورت می گیرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید مداخلات ویروس را محدود کرد افزود: برخی کشورها در صورت مشاهده چند مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا در یک منطقه اقدام به ایجاد محدودیت شدید و غربالگری همه افراد آن منطقه می کنند.

حریرچی افزود: هدف از سفر به همدان قدردانی از اقدام هایی که در این استان صورت گرفته و بررسی وضعیت آینده این استان است.

برچسب‌ها