خراسان شمالی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود امسال از سه هزار و ۵۰۰هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی ۱۶۷هزار تُن پیاز برداشت شود.

پیش بینی برداشت۱۶۷ هزار تن پیاز در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، دکتر عبداله یوسفی افزود: میانگین عملکرد تولید پیاز در کشور ۴۲تُن در هکتار است که این رقم در خراسان شمالی با ۱۰ تُن افزایش متوسط برداشت، ۵۲تُن در هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳۰هکتار در استان زیر کشت پیاز بذری رفته که عملکرد تولید بذر در هر هکتار ۸۰۰ تا هزار و ۷۰۰نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه کشت بذر پیاز در استان به لحاظ تنوع تولید و تأمین بذر استان وسایر استان‌ها از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، افزود: بیشترین سطح زیر کشت پیاز در استان مربوط به شهرستان مانه و سملقان با سطحی حدود دو هزار هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ارقام پیاز قابل کشت در خراسان شمالی شامل زرد یا طلایی، سفید یا استرلینگ و رقم قرمز یا آذرشهری است که ۸۷درصد پیاز کشت شده در استان متعلق به رقم زرد است و این رقم به علت وزن مناسب، خاصیت ماندگاری دارد.

یوسفی در ادامه گفت: رقم قرمز یا آذرشهری بیشتر در شهرستان جاجرم، گرمه و مانه و سملقان کشت می‌شود و سطح زیر کشت آن حدود سه درصد کل مزارع پیاز استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها