فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با همکاری مشترک پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی استان، یک فروند کشتی با ۷۰ هزار تن سنگ آهن قاچاق شناسایی و توقیف شد.

توقیف شناوری با محموله ۴۷ میلیارد تومانی سنگ آهن قاچاق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا سردار غلامرضا جعفری روز سه‌شنبه در تشریح این خبر افزود: ارزش این محموله قاچاق کشف شده ۴۷۰ میلیارد ریال است.
وی در تشریح این خبر بیان داشت: با انجام اقدام‌های اطلاعاتی و عملیات مشترک با دادستان بندرعباس و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان، یک باند سازمان یافته قاچاق که به صورت شبکه‌ای وسازمان یافته قصد خارج کردن مقادیر زیادی موادخام معدنی از مبادی رسمی را داشتند، شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارداشت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد کشتی یادشده حامل سنگ آهن خام قاچاق از نوع هماتیت بوده که قصد خروج از کشور با استفاده از مجوزهای جعلی و نبود تامین حقوق و عوارض گمرکی را داشته که با اقدام‌ها و بررسی های پیچیده و تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان مربوطه کشف و شناسایی شد.
جعفری گفت: در این رابطه چهار متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و سپس با تشکیل پرونده به دادگاه ارسال شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها