جهت جلوگیری از خطای محاسباتی و مالیاتی بهتر است از افراد باتجربه و موفق در شرکت خود استفاده کنید

قدس آنلاین: محاسبات امور مالی از جمله محاسبه و تهیه مالیات حقوق و دستمزد پروسه بسیار مهمی است که در صورت انجام آن به شیوه صحیح رضایت بالای کارکنان و در صورت بروز اشتباه نارضایتی آنان و جریمه های مالیاتی را در پی خواهد داشت. به همین منظور به 5 مورد از مهمترین مزایای برون سپاری حسابداری حقوق و دستمزد اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

توصیه اکید ما این است که حتی اگر کسب و کار بزرگی هم ندارید اما حدس می زنید که به دلایل مختلف احتمال بروز خطا وجود دارد یا به موقع نتوانید آنها را به انجام برسانید می توانید خیلی راحت به شکل برون سپاری حسابداری حقوق و دستمزد را انجام دهید. در ادامه دلایل خود را به شکل بیان مزایای این کار ذکر خواهیم کرد.

برون سپاری محاسبات حقوق و دستمزد

چرا بهتر است محاسبه، تنظیم و ارسال حقوق و دستمزد را برونسپاری کنیم ؟

در این قسمت به مزایا یا دلایل عهده دار کردن شرکت های خارجی برای محاسبه امور مالیاتی و حقوق و دستمزد کسب و کارتان ذکر می کنیم:

  • افزایش سرعت و جلوگیری از هدر رفتن وقت:

یکی از مسائل پیرامون محاسبه دقیق حقوق و دستمزد این است که وقت زیادی می گیرد که این موضوع با تعداد کارمندان یا پرسنل رابطه مستقیم دارد و هر ماه باید ثبت داده ها را به شکلی دقیق و بدون رخداد خطا ثبت کنید.

شما برخلاف بسیاری از صاحبان کسب و کار عادت بدِ انجام کلیه کارها به صورت شخصی را کنار بگذارید تا وقت بیشتری برای برنامه ریزی، توسعه و پیشرفت کسب و کار و بهینه سازی رویکردها داشته باشید و اجازه دهید هر بخش مسئول وظیفه خاص خود باشد.

  • تضمین امنیت:

با توجه به اینکه هنگام محاسبه حقوق و دستمزد امکان بروز خطا، دزدی اطلاعات، سوء استفاده از اطلاعات شخصی، اختلاس و غیره وجود دارد ضمن اینکه در کنار امنیت شخصی از جانب افراد داخلی که عهده دار این مسئولیت هستند باید نسبت به امنیت سیستم، نرم افزار و داده پایگاه نیز کاملا مطمئن باشید. لذا توصیه می شود که با انجام این محاسبات توسط شرکت های حرفه ای و تهیه نسخه های پشتیبان متعدد امنیت آنها را تضمین کنید.

  • جلوگیری از بروز خطا

وقتی در محاسبات حسابداری اشتباهی مرتکب شوید مهم نیست که ناشی از عدم اطلاعات شما از آخرین تغییرات قوانین بوده باشد یا ناشی از بی تجربگی شما، در هر صورت اداره امور مالیات شما را جریمه خواهد کرد. لذا صرفا تمرکز خود را به کسب و کار خود داده و به فکر ارائه راهکارهایی برای پیشرفت و رونق آن باشید و در مقابل اجازه بدهید که شرکت های حرفه ای در این حوزه محاسبات مالیاتی و حقوق و دستمزد را انجام دهند.

  • مقرون به صرفه تر شدن پروسه محاسبات و عدم رخداد هزینه های جانبی

مهم ترین مزیتی که با محول کردن این محاسبات به یک شرکت حسابداری نسیب صاحبان کسب و کار می شود این است که در زمان شما صرفه جویی می شود که به هر میزان زمان بیشتری در اختیار داشته باشید طبیعتا راهکارهای درآمدزایی بیشتری اعمال خواهید کرد که سود حاصل از این کار هزینه های محاسبه مالیات و حقوق و دستمزد توسط شرکت ها را به طور کامل جبران خواهد کرد. ضمنا با عدم رخداد خطاهای جانبی از جریمه های سنگین آن نیز مصون خواهید ماند لذا حتما از مشاوران امور مالیات که حرفه ای هستند کمک بگیرید.

  • دریافت خدمات مختلف در سطح حرفه ای

توجه داشته باشد که یک حسابدار حتی اگر خیلی هم حرفه ای باشد نمی تواند در تمامی زمینه ها صاحب نظر باشد و بتواند امورات شما را انجام دهد لذا حتما توصیه می کنیم که در کنار استفاده از چنین خدماتی در زمینه محاسبه حقوق و دستمزد از تمامی خدمات این شرکت ها مثل تنظیم اظهارنامه های مالیاتی و ارسال آن، پرداخت مالیات، مشاوره در زمینه بهبود و رونق کسب و کار و غیره استفاده کنید تا همه کارها هماهنگ باشند.

چنانچه به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشید و قصد داشته باشید که کلیه امور مالی از جمله حقوق و دستمزد را خودتان محاسبه کرده و پیگیری کنید خیلی زود متوجه خواهید شد که دقت و زمان زیادی می طلبد که وقت کافی برای انجام سایر امور برای شما نخواهد گذاشت.

در این مرحله است که متوجه می شوید که چرا صاحبان کسب و کارهای مختلف ترجیح می دهند علاوه بر برون سپاری این کار، از سایر خدمات مثل مشاوره مالی، مشاوره کسب و کار، کارشناس کسب و کار و غیره نیز استفاده می کنند.

تجربه نشان داده چنین کسب و کارهایی که امور مختلف را تقسیم بندی کرده و یا به عبارتی تقسیم کار انجام می دهند بسیار موفق عمل می کنند، ضمن اینکه با جلوگیری از رخداد هزینه های جانبی و جریمه های مالی متعدد از لحاظ مادی نیز بسیار سود می کنند. لذا برون سپاری محاسبات حقوق و دستمزد و سایر امور شرکتی و کسب و کاری هزینه کردن نیست بلکه یک نوع سرمایه گذاری هوشمند بلند مدت است.

برچسب‌ها