کارشناسان در یک مطالعه جدید پیش‌بینی کرده‌اند که ۱۰ میلیون دانش آموز در سراسر جهان به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ هرگز به مدرسه بازنخواهند گشت.

تاثیر کرونا بر حضور ۱۰ میلیون دانش‌آموز در مدارس دنیا

به گزارش قدس آنلاین، با تعطیل شدن کلاس‌های درس به منظور مهار شیوع کروناویروس جدید، کودکان در سراسر جهان از حضور در مدرسه منع شده‌اند. محققان در یک مطالعه جدید پیش بینی کرده اند که نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از آنان هرگز به مدرسه بازنخواهند گشت.

در این گزارش که توسط سازمان صندوق نجات کودکان منتشر شده آمده است: تا اوایل ماه آوریل بیش از ۱.۶ میلیارد دانش آموز یا ۹۱ درصد از تمامی دانش آموزان در سراسر جهان به دلیل مقابله با همه گیری کروناویروس جدید از حضور در مدرسه منع شدند.

در این گزارش آمده است: کودکان کشورهای با میزان درآمد پایین، پناهندگان کمپها و مناطق جنگی و به ویژه دانش آموزان دختر در این محیط ها بیشتر احتمال دارد برای همیشه از حضور در کلاسهای درس محروم شوند.

مطالعات حاکی از آن است: حتی پیش از همه گیری بیماری کووید-۱۹ حدود ۵۸۶ میلیون یا یک سوم از کودکان در کشورهای با میزان درآمد پایین و متوسط از خانواده هایی بوده اند که در تامین نیازهای آنان ناتوان هستند.

همچنین طبق این مطالعه، با در نظر گرفتن آخرین پیش بینی های رشد اقتصادی از ژوئن سال ۲۰۲۰، تخمین زده شده است که بدون اتخاذ راهکارهای فوری برای حمایت از خانواده ها، تعداد کودکانی که در خانواده های فقیر  زندگی می کنند ممکن است بین ۹۰ تا ۱۱۷ میلیون نفر در سا ۲۰۲۰ افزایش یابد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، در این مطالعه به چندین عامل تاثیرگذار اشاره شده است. به عنوان مثال، خانواده های کم درآمد ممکن است قادر به فرستادن فرزندان خود به مدرسه نباشند، ممکن است نیاز باشد تا کودکان کار کنند و دختران نوجوان در بسیاری از مناطق در معرض ازدواج اجباری یا بارداری پیش از اتمام مدرسه هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها