مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد وضعیت این شهرستان مرزی را قرمز اعلام و بیان کرد: حضور مردم در مراسم و آیینهای جمعی در حالی که موازین پیشگیرانه بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع رعایت نمی‌شود، مهمترین علت شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ در تایباد واقع در شرق خراسان رضوی است.

حضور مردم در مراسم و آیینها علت اصلی شیوع کرونا در تایباد است

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی اظهار کرد: در صورت تداوم این وضعیت با بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، اعمال دوباره محدودیتهای اجتماعی و اجرای طرحهای سختگیرانه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرستان تایباد ناگزیر است.

وی ادامه داد: دستگاههای متولی امور بهداشتی در تایباد اقدامات نظارتی را بیشتر کرده‌اند تا در چارچوب قوانین و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، با متولیان برگزاری هرگونه مراسم از قبیل عروسی، عزاداری و تجمع برخورد سلبی نمایند. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد مطبهای پزشکان و مراکز درمانی را در زمره مکانهای پرخطر در انتقال ویروس کرونا اعلام و بیان کرد: عموم مردم می‌بایست هنگام حضور در این مکانها فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کرده و با اجرای موازین پیشگیرانه بهداشتی به شدت تحت نظارت و مراقبت باشد.

وی به افزایش تعداد بیماران قطعی مبتلاء به ویروس کرونا در تایباد اشاره و بیان کرد: ۹۵ درصد بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان افرادی هستند که بدون رعایت بایدهای پیشگیرانه بهداشتی در اجتماعات حضور یافته‌اند.

دکتر احسانی گفت: هم‌اینک روزانه افزون بر ۱۵۰ شهروند تایبادی با علائم مشکوک ابتلاء به ویروس کرونا، به تنها مرکز فعال پذیرش اینگونه افراد در شهرستان تایباد مراجعه می‌کنند.

وی افزود: تنها مرکز دایر در تایباد برای پذیرش و بررسی وضعیت افراد دارای علائم مشکوک به ابتلاء بیماری کووید ۱۹ روزانه به مدت ۱۶ ساعت فعالیت دارد. تاکنون با اجرای مرحله دوم غربالگری ۹۹ درصد از جمعیت تایباد زیر پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی و حساسیت در فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع از سوی مردم بر کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار است و هر فردی برای مقابله و کاهش سرایت این ویروس در سطح جامعه نقش بسزایی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها