وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید ملی داروی رمدسیور برای درمان کرونا در کشور خبر داد.

خبرهای وزیر بهداشت درباره تولید ملی داروی رمدسیور و محدودیت‌های کرونایی

قدس آنلاین: سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون داروی موثر و قابل اعتماد برای درمان ویروس کرونا در دنیا وجود ندارد اما داروی رمدسیور در اروپا و آمریکا برای مبتلایان به این ویروس تجویز می‌شود و به اندازه کافی در کشور موجود است و از هفته آینده تولید ملی آن نیز آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: البته داروی رمدسیویر توسط برخی شیادان در شبکه قاچاق و نوع جعلی آن عرضه می‌شد که با اقدام هوشمندانه، این دارو را به اندازه کافی در شبکه بهداشت و درمان توزیع کردیم.

وزیر بهداشت تأکید کرد: همچنان استان‌های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز از لحاظ ویروس کرونا جای نگرانی دارند و باید آن را مهار و کنترل کنیم.

نمکی با بیان اینکه همراهی مردم در استفاده از ماسک ور عایت فاصله اجتماعی بیشتر شده، اظهار داشت: گزارشی از تفویض اختیار به کمیته‌های استانی مقابله با کرونا و ایجاد محدودیت ها در کاهش موارد ابتلا به این ویروس به رییس جمهور و اعضای هیأت دولت ارائه کردیم.

به گفته وی، محدودیت های جدید به مدت یک هفته ابلاغ شده و اگر اثرات کمتری از لحاظ موارد ابتلا به کرونا مشاهده کردیم محدودیت‌های بیشتری را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها