همان‌طور که انتظار می‌رفت باشگاه استقلال به واسطه شکایت بویان نایدنوف از سوی فیفا با حکم سنگینی مواجه شد تا برای چندمین بار فوتبال ایران به واسطه خریدهای بحث برانگیز و رفتارهای مدیریتی نادرست متضرر شود.

استقلال از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد!

سینا سپهر/

همان‌طور که انتظار می‌رفت باشگاه استقلال به واسطه شکایت بویان نایدنوف از سوی فیفا با حکم سنگینی مواجه شد تا برای چندمین بار فوتبال ایران به واسطه خریدهای بحث برانگیز و رفتارهای مدیریتی نادرست متضرر شود. به نوشته میزان، با اعلام فیفا باشگاه استقلال از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و برای رفع این محرومیت، باید فوراً به فکر تسویه حساب با این بازیکن مقدونیه‌ای باشد. آبی‌پوشان پایتخت زمان زیادی را برای این کار از دست دادند و اعتراضشان به دادگاه CAS هم بی‌نتیجه ماند تا بویان برنده این پرونده شود و علیه استقلال حکم محرومیت بگیرد.

به جز این مسئله همچنان پرونده شکایت وینفرد شفر و استراماچونی نیز برای استقلال مفتوح است و چنانچه توافقی میان طرفین صورت نگیرد حکم‌های بعدی انضباطی فیفا هم برای استقلال صادر خواهد شد که این مسئله می‌تواند بار مالی سنگینی برای باشگاه استقلال به وجود بیاورد!

پیگیری‌ها در این خصوص نشان می‌دهد که حکم فیفا درباره باشگاه استقلال موقتی است و در صورتی که مسئولان این باشگاه مبلغ طلب بویان را پرداخت کنند محرومیتشان لغو می‌شود.

بویان از باشگاه استقلال ۳۰۰ هزار دلار طلب دارد و مسئولان باشگاه درصدد بودند تا این پول از محل مطالبات باشگاه در فیفا به بویان پرداخت شود که ظاهراً هنوز این امر انجام نشده است. باید دید مدیران استقلال چه تدبیری را به کار خواهند گرفت تا در پنجره‌های بعدی نقل‌و انتقالات دچار مشکل نشوند. آن‌ها خوب می‌دانند که هرچه سریع‌تر باید طلب بویان را بدهند.

نکته قابل تأمل این است که این محصول مدیران منتخب وزارت ورزش و جوانان در باشگاه استقلال است که حالا نه تنها بابت عملکرد ضعیف خود توبیخ و محاکمه نشدند بلکه در مناصب مدیریتی بالاتری حکم گرفتند تا همچنان این واقعیت به اثبات برسد که برخورد با مدیران متخلف در دستگاه ورزش به مدیریت مسعود سلطانی‌فر یک شعار بیش نیست!

برچسب‌ها