فرماندار شهرستان صالح‌آباد گفت: متاسفانه از ابتدای تیر ماه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان صالح‌آباد افزایش یافته و این موجب شد طی چند روز گذشته آژیر اعلام وضعیت قرمز در شهرستان به صدا در بیاید.

آژیر اعلام وضعیت قرمز در صالح‌آباد به صدا در آمد

به گزارش قدس آنلاین، ولی قلیچی عنوان کرد: اگر چه صالح‌آباد به نسبت شهرستان‌های مجاور وضعیت بهتری دارد،  اما متأسفانه تا کنون سه فوتی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا داشته‌ایم و تعداد مبتلایان نیز چندین برابر شده است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در شهرستان از ۱۲۰ نفر تست کرونا گرفته شده که تست ۴۴ نفر مثبت و ۷۶ نفر منفی بوده و همچنین به دلیل فوت سه نفر اکنون صالح‌آباد در وضعیت قرمز قرار دارد.

فرماندار شهرستان صالح‌آباد افزود: چون در شهرستان صالح‌آباد بیمارستان نداریم، منطقه محرومی هستیم و مجاورت با مرز افغانستان داریم به همین دلیل از همان ابتدا پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها با جدیت بیشتری اجرا می‌شد.

وی مطرح کرد: به دلیل اینکه آمار بستری‌های بیماران صالح‌آباد در بیمارستان تربت‌جام به ۶ نفر رسیده، از این هفته وضعیت شهرستان صالح‌آباد قرمز شده است، از سویی چون مراوداتی با شهرستان‌های مجاور داریم و عمده کارکنان از تربت‌جام می‌آیند و با سرخس هم ارتباطاتی داریم این موجب شده ما هم از این شهرستان‌ها تأثیر بگیریم.

قلیچی در همین خصوص گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به فرهنگ‌ سازی بیشتر کرده و استفاده از ماسک را گسترش دادیم، همچنین بازدیدهای مشترکی با اصناف، شبکه بهداشت و اماکن نیروی انتظامی از سطح بازار و مراکز تجمعی صورت گرفته است.

وی در همین راستا از شهروندان خواست؛ جز برای امور ضروری از منازل خود خارج نشوند و در هنگام انجام کارهای مهم حتماً از ماسک استفاده نمایند.

فرماندار صالح‌آباد تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی برگزاری تمامی مراسم عزا و عروسی در سطح شهرستان ممنوع بوده و در صورت برگزاری با متخلفان برخورد می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری مانور در سطح شهر صالح‌آباد و ارائه هشدارهای لازم به شهروندان به صورت عمومی خبر داد و افزود: در سطح روستاها نیز وقتی اولین فرد کرونایی شناسایی می‌شد کل روستا به مدت دو هفته قرنطینه می‌شد، اجرای این محدودیت‌ها موجب جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح روستا و شهرستان شد.

قلیچی اظهار کرد: چون برخی بیماران نیاز به بستری ندارند در خانه قرنطینه می‌شوند، البته از این افراد تعهد گرفته می‌شود و حق تردد در سطح شهر را ندارند و در این خصوص نظارت‌هایی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چه ابتدا ماندن در خانه سخت بود، اما اکنون با فرهنگ‌ سازی صورت گرفته، بیماران قرنطینه خانگی را رعایت می‌کنند؛ همچنین ادارات از ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارند خودداری کرده و خودشان نیز مکلف به استفاده از ماسک هستند.

فرماندار صالح آباد مطرح کرد: توسط مجمع خیران سلامت شهرستان ۳۶ هزار ماسک تولید و توزیع می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم، از سویی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و آسیب‌پذیر هستند از طریق شبکه بهداشت و درمان و نهادهای حمایتی، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

بهره‌برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی تا پایان سال جاری

وی در ادامه به وضعیت تنها بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان اشاره کرد و گفت: فاز اول بیمارستان انجام و درمانگاه تخصصی و اورژانس راه‌اندازی و بخش موقت بستری فعال شده و مراحل نصب دستگاه رادیولوژی در حال اتمام است.

قلیچی اظهار کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی در دو فاز احداث می‌شود، بر اساس آنچه اعلام شده و با پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شده تا پایان سال بیمارستان تحویل شود.

وی بیان کرد: تا کنون بخش دیالیز و اورژانس افتتاح و طی دو ماه آینده بخش زایشگاه نیز تحویل داده می‌شود، بیمارستان شهرستان تا کنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد.

فرماندار صالح‌آباد با بیان اینکه در حال حاضر بیماران برای بستری مجبور هستند به تربت‌جام بروند، گفت: برای مواقع اضطراری مکان ۵۰ تختخوابی ایجاد کرده‌ایم که اگر ضرورت داشت، برای بستری بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها