ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستانهای استان در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، توجه به موضوع اشتغال، رفع و کاهش تورم و بیکاری صحبت کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه درگز در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه‌های مهمی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص پرهیز از تندروی و توهین انجام دادند و تورم و کاهش ارزش پول ملی و گرانی‌های بی منطق و مشکل ازدواج و مسکن مسائل مهمی است  که نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی افزود: دولت در سال آخر مسوولیتش کشور را رها نکند و با اراده و نیت خالص کار کند و مجلس هم نظارت دقیق کند. تعامل و هم افزایی و روابط با سایر قوا باید براساس شرع و قانون باشد. دشمن تمام نیروی خود را برای تفرقه داخلی به کار گرفته و اگر قرار باشد در داخل ما هم به جای وحدت برای یکدیگر گرفتاری درست کنیم این نزاع و درگیری مشکلی را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مادی در کنار ظرفیت‌های معنوی مردم، بخشی از بنیه قوی کشور ماست که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد اما گاه از توان داخلی استفاده نمی شود و امید واهی به بیرون از مرزها بسته می شود.

امام جمعه خواف هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این سخنان بسیار فرمایشات ارزشمندی بود و یکی از نکات مهم این بود که فرمودند مجلس یازدهم به خاطر حضور جوانان و نیروهای ارزشی و قوی و هم نیروهای با انگیزه از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس‌هاست.

حجت الاسلام سید ذبیح الله شمسیان با اشاره به توصیه‌های رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم افزود: توجه به موضوع تولید از جمله این توصیه هاست چون اگر تولید نباشد فقر است و بعد از فقر، اندوه و بیچارگی می‌آید بنابر این تولیدکنندگان باید حمایت و مشکلات آنها حل شود.

وی ادامه داد: موضوع اشتغال جوانان از جمله مسائل مهم جامعه است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است به خصوص در شهرستان خواف با این که معادن زیادی هست اما جوانان زیادی از شهرستان بیکار و جویای کار هستند.

او اضافه کرد: مهار تورم و گرانی از دیگر موارد مورد تاکید رهبری است. علما و مراجع هم نسبت به این مسئله تذکر دادند اما متاسفانه اجناس هر روز یک قیمت دارد و باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه شاندیز هم با اشاره به موضوع قرارداد دراز مدت همکاری ایران و چین گفت: این قرارداد با نظر کارشناسان و مجلس اعلام و ابلاغ خواهد شد و از گزینه‌های موثر در مقابله با تحریم آمریکاست و می‌تواند راهگشای معیشت مردم باشد.

حجت الاسلام علی بهمنی افزود: دشمنان و بعضی از معاندان داخلی نگران این قرارداد شدند و به شدت موضعگیری کردند. کسانی که تحریم می‌کنند معنا ندارد نگران انقلاب ایران باشند. این موضوع نشان می‌دهد قرارداد یادشده به نفع کشور است و چین نیز سابقه استعمارگری و زورگویی نداشته است.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در چهارشنبه هفته آینده ادامه داد: ازدواج باید آسان گرفته شود چون پیامد آن در آینده زندگی جوانها تاثیرگذار است. به خصوص این روزها که همراه با شیوع ویروس کرونا شده است زمینه‌ای برای ساده برگزار کردن ازدواج و پرهیز از تجملات است چرا که طبق نظر کارشناسان به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال کرونا باید از هرگونه اجتماع پرهیز کرد.

در پی بحران شیوع بیماری کووید ۱۹ برگزاری نماز جمعه از نهم اسفند پارسال در پایگاههای خراسان رضوی به طور موقت تعطیل شد و در هیچ یک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد اما از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در پی مهار شیوع بیماری کرونا و حرکت تدریجی شرایط بهداشتی شهرها به سمت "وضعیت سفید" برپایی نماز جمعه نیز بار دیگر در نقاط مختلف از سر گرفته شد.

نماز جمعه هفته جاری در ۱۴ پایگاه و هفته گذشته در ۲۱ پایگاه این استان اقامه شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها