نخست‌وزیر ارمنستان که این روزها از سوی آذربایجان متهم به آغاز تنش نظامی است، گفت که گفت‌وگو با هدف دست‌یابی به صلح تنها راه پایان دادن به نزاع است.

نخست‌وزیر ارمنستان: جایگزینی برای گفت‌وگوهای صلح وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در واکنش به تنش نظامی اخیر بین این کشور و جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی «تووز»، خواستار گفت‌وگو برای پایان دادن به این تنش شد.

او امروز در نشست «شورای اقتصادی اتحادیه منطقه اقتصادی اوراسیا» در «مینسک» گفت:‌ «راه حل نظامی برای تنش وجود ندارد و گزینه‌ای جایگزین برای گفت‌وگوهای صلح [با آذربایجان] نیست؛ گفت‌وگوهایی که به نفع همه ملت‌های منطقه ماست».

این اظهارات نخست‌وزیر ارمنستان در حالی است که وزارت دفاع آذربایجان، نیروهای ارمنی را به نقض آتش‌بس متهم کرده و گفته است که درگیری اخیر با حمله نیروهای نظامی ارمنستان به منطقه مرزی «تووز» آغاز شد و نیروهای آذربایجانی مجبور به واکنش شدند.

تنش نظامی بین باکو و ایروان یکشنبه این هفته آغاز شد و منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف شد. هم‌اکنون تنش‌ها بین دو کشور کاهش یافته و در مناطق مرزی درگیر آرامش نسبی حاکم است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت از دو طرف به آرامش، از آمادگی خو برای میانجیگری جهت حل مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان و حل بحران «قره باغ کوهستانی» خبر داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها