گیلان- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۶۰ بیمار کرونایی روزانه در بیمارستان‌های گیلان بستری می‌شوند.

وضعیت کرونا در گیلان بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان  ، آبتین حیدرزاده از افزایش مبتلایان به کرونا در گیلان خبر داد و اظهار داشت: ۴۰ درصد افرادی‌که در اماکن عمومی تردد می‌کنند به ماسک توجهی ندارند و این رفتار به سایر شهروندان آسیب رسانده و میزان تاثیر استفاده از ماسک در سایرین نیز کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند خاطرنشان کرد: روزانه ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی با اشاره به تاثیر استفاده از ماسک در پیشگیری از کرونا گقت: ماسک زدن در پیشگیری از کرونا بسیار موثر است و کسانی که به آن بی‌توجهی می‌کنند بدانند که ممکن است ناقل این بیماری باشند و جان سایر همشهریان خود را به خطر می‌اندازند از طرفی افراد بسیاری به این بیماری مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم جهت پیشگیری از کرونا اشاره کرد و بیان داشت: شستن دست‌ها با آب و صابون، ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی در پیشگیری از کرونا بسیار موثر است و باید به آن توجه شود.

حیدرزاده با اشاره به عوارض استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده در بلندمدت خاطرنشان کرد: استفاده از این محلول‌ها در بلندمدت باعث ایجاد عوارضی از جمله خشکی پوست و مشکلات تنفسی می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر جدی گرفتن ماسک ابراز داشت: روزانه ۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و افرادی که به ماسک توجهی ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند بدانند که در مرگ مبتلایان به کرونا مقصر هستند.

برچسب‌ها