رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، قلم نویسندگان را ضامن بقاء تمدن بشریت عنوان کرد.

تمدن بشریت با قلم نویسندگان زنده می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی که در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل، برگزاری این محافل علمی و فرهنگی را ماحصل حرکت انقلابی امام عظیم الشان عنوان کرد.

وی، توجه خاص مقام معظم رهبری به فرهنگ و ادبیات و علم را  مایه اعتبار این عرصه از علوم دانست و گسترش فرهنگ علم و دانش را علی رغم عداوت دشمنان این سرزمین دارای رشد فزاینده عنوان کرد.

مهدوی مهر به سیر تکامل بشر در آشنایی با مفهوم توحید و خداپرستی اشاره داشت و گفت: در گذر تاریخ حضور پیامبران در میان انسان ها، تکامل و هدایت انسان شکل دیگری به خود گرفت و به گونه ‌ای شد که در کنار توحید با معجزه به بیان توحید الهی پرداخته شد که این بیانگر سطح نگاه مردم آن روزگار است.

حجت الاسلام مهدوی مهر، به کتاب الهی پیامبران به عنوان بزرگترین معجزه الهی اشاره داشت و گفت: زمانی که پیامبر اسلام(ص) با معجزه قرآن به میدان آمدند، خداوند به ایشان فرمودند امتی را که تو در میان آن ها هستی عذاب نمی کنم.

وی هدف برگزاری جشنواره های کتاب را تأسی به فرهنگ متعالی اهل بیت(ع) عنوان کرد و ارزش کتاب ها را برگرفته از کتاب متعالی پیامبر اسلام(ص)، سنن معصومین(ع)، تعالیم حضرت رضا(ع) و زیارت جامعه ائمه و دیگر معارفی که از ائمه (ع) به ما رسیده است، دانست.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، بر گرامی داشت قلم و نویسنده با تأسی از مکتب الهی قرآن تأکید کرد.

وی گفت: ارزشی که امروز در جامعه اسلامی داریم، در پرتوی عنایات ائمه معصوم(ع) و حرکت عظیم امام راحل و هدایت های رهبری و خصوصاً ایثار شهدای بزرگوار حاصل شده و تلاش داریم از طریق کتاب، فکر و اندیشه به بزرگترین اصول عالم خلقت که هدایت انسان است، بپردازیم و در این خصوص قدم‌ های بزرگتری برداریم و در عرصه داخلی و بین الملل حرف برای گفتن داشته باشیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها