نماینده اراک در تذکری به هیأت رئیسه گفت که سوال ۱۹۵ نماینده از رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار گیرد.

سؤال از رئیس جمهور در دستور کار قرار گیرد

قدس آنلاین: محمد حسن آصفری در جلسه علنی امروز در تذکری اظهار کرد: طبق ماده ۲۱۰ آیین نامه داخلی و براساس اصل ۸۸ قانون اساسی در صورتی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یک یا چند وظیفه رئیس جمهور سوال کنند باید سؤال و یا سؤالات خود را روشن و مشخص امضا کرده و به رئیس مجلس بدهند. هفته گذشته ۱۹۵ نماینده ۵ سوال اساسی در حوزه مسائل اقتصادی کشور به هیأت رئیسه تحویل دادند.

وی افزود: نمایندگان درباره مسائل کشور به ویژه بالا رفتن قیمت دلار سؤالاتی مطرح کردند که امروز دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده است. سوالات همچنین درباره علت افزایش قیمت طلا و کالاهای مورد نیاز مردم بوده است. در حالی این سؤال تحویل هیات رئیسه داده شده که امروز ۱۳ دستور کار داریم ۱۲ مورد مربوط به رای گیری برای مجامع و شوراها است درست است که مجلس باید روال عادی کار خود را طی کند اما یکی از کارها هم سؤال از رئیس جمهور می‌باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم مجلس انقلابی است که قرار است بر خط حرکت کند، امروز مردم نسبت به مشکلات اقتصادی و تورم و ناکارآمدی دولت گلایه مند هستند دولتمردان باید نسبت به این گرانی‌ها و افزایش قیمت دلار و طلا پاسخگو باشند لذا درخواست ما این است سؤال نمایندگان از رئیس جمهور در دستور کار قرار گیرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: حتماً موضوع طبق آیین نامه دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها