دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در خصوص علت بسته شدن سامانه ثبت درخواست وام ازدواج گفت: بررسی وضعیت منابع و مصارف توسط بانک مرکزی علت این امر است.

بررسی منابع و مصارف؛ علت بسته شدن سامانه ثبت درخواست وام ازدواج

به گزارش قدس آنلاین، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: مدیریت وام‌های قرض الحسنه وام ازدواج بر عهده بانک مرکزی و سامانه ثبت درخواست وام نیز از آنِ این بانک است.

 حسن مونسان با بیان این نکته که بانک مرکزی بر اساس منابعی که بانک‌ها می‌توانند برای وام قرض الحسنه پرداختی داشته باشند، سامانه‌های ثبت درخواست وام را باز می‌کنند و یا می‌بندند، ادامه داد: به ما گزارش رسیده است که سامانه مدتی است بسته شده که البته اتفاق جدیدی نیست و در سنوات و ماه‌های گذشته هم اتفاق افتاده است.

وی هدف از این اتفاق را بررسی وضعیت منابع و مصارف توسط بانک مرکزی خواند و تصریح کرد: زمان بازگشایی سامانه مشخص نیست.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی اضافه کرد: برای پرداخت وام، بانک‌ها یا باید بتوانند منابع جدید جذب کنند که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها و نبود توریست در استان با عدم جذب منابع مواجه هستیم، همچنین بخشی از این وام‌ها از محل وصول اقساط تامین می‌شوند که سه ماه گذشته هیچ گونه وصول اقساط نداشتیم و وصول تمامی اقساط به پایان دوره منتقل شد.

مونسان تاکید کرد: چنانچه منابع تامین شود سامانه‌های ثبت درخواست وام ازدواج هم باز می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: بانک‌های استان در سال گذشته به ۱۰۰ هزار نفر حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کردند که سابقه نداشت؛ روزگاری افراد برای گرفتن وام ازدواج باید دو سال در انتظار می‌ماند، اما از سال ۹۷ به بعد در خراسان رضوی با همتی که انجام شد وام‌های قرض الحسنه ازدواج را به روز پرداخت می‌کردیم و شاید تنها تعدادی از بانک‌ها روند پرداخت وام‌شان به ۶ تا هشت ماه می‌رسید.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها