رییس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کرونا مانند تب و سرفه قبل از هر اقدام با سامانه ۱۹۱ این دانشگاه تماس بگیرند.

 ارتباط با تلفن ۱۹۱ قبل از مراجعه به مراکز سلامت /تلفن‌های  ۱۱۵ و ۱۹۰ را اشغال نکنید

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا رحیمی  اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم با مشاهده هر نوع علائمی به مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته مراجعه نکنند بلکه ابتدا با کارشناسان سامانه ۱۹۱ مشاوره نمایند.
وی ادامه داد: با شیوع دوباره ویروس کرونا فعالیت سامانه ۱۹۱ برای پاسخگویی به پرسش‌های مردم در این زمینه نیز دوباره فعال شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با شیوع کرونا در اسفند ماه سال گذشته راه‌اندازی شد و با فروکش کردن بیماری کووید ۱۹ در خرداد ماه غیر فعال گردید و از حدود دو هفته گذشته دوباره راه‌اندازی شده و از ساعت هشت تا ۲۳ فعال است. 
وی افزود: در حال حاضر این سامانه روزانه پاسخگوی حدود سه هزار تماس مردمی در ارتباط با کرونا است و در مرحله دوم شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر با این سامانه تماس گرفته‌اند.
دکتر رحیمی ادامه داد: کارشناسان این سامانه  اعم از پزشک و پرستار به تمامی پرسش‌های مردم در خصوص پیشگیری و درمان کرونا، آزمایش کرونا و قرنطینه پاسخ می‌دهند.
 وی گفت: افرادی که به خاطر کرونا استراحت پزشکی دارند قبل از رفتن به محل کار با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا کارشناسان آنان را راهنمایی نمایند زیرا اگر این افراد پس از گذراندن دوران قرنطینه سه روز تب و سرفه متوالی نداشته باشند، می‌توانند به محل کار خود برگردند و در غیر این صورت قرنطینه آنها تمدید خواهد شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست برای طرح پرسش‌های خود در زمینه کرونا تلفن‌های اورژانس ۱۱۵ و ۱۹۰ پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه بهداشت و درمان را اشغال نکنند و فقط با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها