رئیس امور "سی ان جی "استان گفت: با توجه به اینکه هدف دولت افزایش خودروهای دوگانه سوز و استفاده از سوخت پاک است و از طرفی هم با توجه به زائر پذیر بودن شهر مشهد ما با کمبود جایگاه های سی ان جی مواجه هستیم.

با کمبود جایگاه سی ان جی در خراسان رضوی مواجه ایم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش دو برابری نرخ آن ،به یکباره  صف های سی ان جی شلوغ شد. ولی آیا تعداد جایگاه های سی ان جی موجود در مشهد جوابگوی این تعداد از مراجعان می باشد؟ حسین مدبر رئیس امور سی ان جی ( CNG) خراسان رضوی  درباره  وضعیت و تعداد جایگاه های سی ان جی در مشهد بیان کرد: ما در استان  خراسان رضوی  ۵۰ کارگاه مجاز گاز سوز کردن خودرو داریم که ۲۰ کارگاه آن در مشهد قرار دارد. 
وی ادامه داد: کسانی که تمایل به گاز سوز کردن خودروهایشان دارند می توانند با مراجعه به سایت http://Gcr.niopdc.irو انتخاب نزدیک ترین کارگاه نسبت به این امر اقدام نمایند. 
مدبر افزود: این طرح تقریبا از اوایل  خرداد ماه شروع شد و فعلا در فاز اول طرح گاز سوز کردن رایگان تاکسی ها و وانت بار ها در اولویت هستند که می توانند ثبت نام کنند. بعد از اینکه کارگاه مورد نظر برای گاز سوز کردن مورد تایید قرار گرفت زمان مراجعه آن برای صاحب خودرو پیامک می شود. در مرحله بعدی این طرح خودروهای ون و تاکسی تلفنی های اینترنتی می توانند جهت گاز سوز کردن خودروهایشان اقدام نمایند. 
رئیس امور "سی ان جی "استان در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های سازنده با مشکل تهیه لوازم مورد نیاز مواجه نیستند ،گفت: در خصوص تهیه وسایل و مواد مورد نیاز هیچ مشکلی وجود ندارد و تا به امروز حدود ۱۰۰۰ تولید کننده برای این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰۰ نفر توانسته اند با ما همکاری کنند. با توجه به تولید بالای شرکت ها من فکر می کنم تا چند وقت آینده هر فردی که ثبت نام کند می تواند به روز و بدون انتظار در صف ، نسبت به گاز سوز کردن خودروی خود اقدام کند.  
وی در خصوص تعداد جایگاه های سی ان جی فعال در مشهد گفت: در حال حاضر ۷۸ جایگاه سی ان جی در مشهد فعالیت می کنند و با توجه به اینکه هدف دولت افزایش خودروهای دوگانه سوز و استفاده از سوخت پاک است و از طرفی هم با توجه به وضعیت زائر پذیر بودن شهر مشهد ، کمبود جایگاه های سی ان جی در این شهر احساس می شود مخصوصا اینکه متاسفانه در نقاطی از شهر مثل منطقه آب و برق جایگاه سوخت سی ان جی پراکنده است و افزایش جایگاه ها مورد نیاز است ، از این رو در  شهر مشهد اگر متقاضی  ایجاد جایگاه سی ان جی باشد ، بدون استثنا با افتتاح جایگاه اش موافقت می کنیم. 
مدبر در خصوص تعطیلی برخی جایگاه های سوخت سی ان جی توضیح داد:یکی دو ماه است که به خاطر بحث استاندارد سازی چند جایگاه سی ان جی تعطیل هستند و همین عامل باعث طولانی تر شدن صف برخی جایگاه ها شده است که امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود. 
این مقام مسئول در خصوص موانع احداث جایگاه سوخت برای متقاضیان بیان کرد: مانع اداری در این خصوص وجود ندارد مهمترین موانع در این باره، وجود هزینه های زیاد اولیه است و دیگرمشکلی که این بین وجود دارد بحث گران بودن زمین در کلان شهرهایی مانند مشهد است که باعث ایجادمشکلاتی در این خصوص می شود. 
وی در خصوص نحوه محاسبات اشتباه برخی جایگاه ها در زمان سوخت زدن خودرو ها گفت: در بحث سوخت بنزین ممکن است این موارد وجود داشته باشد اما در بحث سی ان جی چون از قبل از کرونا هم سوخت زدن الزام توسط اپراتور انجام میشود این اتفاق نمی افتد. اما در خصوص سوخت زدن اپراتورها در جایگاه ها باید بگویم که این قضیه که اپراتور خود وظیفه سوخت زدن دارد مربوط به این زمان نیست و این قانون از قبل بوده که اپراتور ملزم است طبق مقررات سوخت گیری کند و اگر این کار انجام نگیرد تخلف صورت گرفته است و قطعا با آن برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها